mako קשת

TOUCH שעשועון טלוויזיה אינטראקטיבי בהשתתפות הצופים

20 נובמבר 2015

פיתוח הטכנולוגיה והאפליקציה לפורמט דיגיטלי מבית קשת ששודר לראשונה בישראל ולאחר מכן נמכר למדינות נוספות, הפורמט פותח ע"י עידו רוזנבלום. בפעם הראשונה שודר הפורמט מדי ערב במהלך הפרסומות ובין תוכניות כדי להשאיר את הצופה מול המסך לאורך זמן. המשחק נפתח באפליקציה עם ההזנקה של המנחה ובסנכרון מדיוק לשידור.

טאץ' הוא משחק טלוויזיה חוצה פלטפורמות, פורמט דיגיטלי מבית קשת שפותח ע"י עידו רוזנבלום. הפורמט שודר לראשונה בקשת בין הפרסומות ובמהלכן בכדי להשאיר את הצופה מול המסך בזמן הפרסומות. המשחק שנפתח בצורה מותאמת לפרסומת הזניק את את המכשירים הניידים של הצופים שהמתינו וצפו בפרסומות כדי להפוך למתמודדים פעילים במשחק.

בעזרת הטכנולוגיה שפיתחנו, הצופים בבית הופכים למשתתפים במקביל למתרחש בתוכנית המשודרת בטלוויזיה. המשתתפים במשחק נדרשים לגלות "מה לא בסדר בתמונה" תוך זמן נתון, במקביל למתמודדים בתוכנית המשודרת בטלוויזיה.

ליאון רוזנברג מציג את הפורמט של TOUCH

כאשר הושקו ימי השידור החדשים של הזכיינית קשת, חיפשו בזכיינית דרך מקורית ומעניינת להשאיר את הצופים מול המסך במעברים בין תוכנית לתוכנית ובזמן היציאה לפרסומות וכך להרגיל את הצופים לימי השידור החדשים. 

בכל יום שישי חיכו הצופים לפריצות של טאץ', שעלו בזמנים משתנים בין הפרסומות והתוכניות, בכל פריצה המנחה ליאון רוזנברג הציג תמונה על מסך הטלוויזיה, באותו הזמן בדיוק ובסנכרון מלא הוצגה אותה התמונה גם באפליקציה עם ממשק אינטראקטיבי בו הצופים בבית יכלו להגדיל את חלקי התמונה במיקום כלשהו ולסמן ע"י לחיצה ארוכה מה לא בסדר בתמונה.

סנכרון הזמנים הוא אחד מהאתגרים המהותיים בפיתוח המוצר והמרכיב הראשוני שנקלח בחשבון במהלך תכנון סביבת השרתים והטכנולוגיה. שכן בדיוק באותו הזמן בו מציג המנחה תמונה על מסך הטלוויזיה בשידור החי, האפליקציה צריכה לפתוח את המשחק עם אותה תמונה בדיוק ומנגד לסגור את המשחק בדיוק בו המנחה סוגר את המשחק בשידור, הקפצת התמונה ופתיחת המשחק לצופים הייתה חייבת להיות בסנכרון מושלם לרגע שבו נפתח המשחק במסך הטלוויזיה, כך שכל הצופים ישחקו בו זמנית מול המסך "הגדול". 

TOUCH בהנחיית ליאון רוזנברג
TOUCH בהנחיית ליאון רוזנברג

ממשק הניהול שפיתחנו עבור מפעיל התכנית, איפשר לו להקפיץ תכנים רלוונטיים, לפתוח ולסגור משחקים ולשלוט על כל התכנים שמוצגים לצופים במסכי המובייל בזמן אמת.

הפריצות של Touch קרו בזמנים שונים לאורך כל הערב והשיגו תוצאות מעוררות השראה מעורבות הצופים ששיחקו במשחק בזמן אמת וניסו לזכות בפרסים מדי ערב. המשחק הניב שיעורי מעורבות גבוהים עם 64% "משתמשים חוזרים" - אנשים שחזרו לשחק שוב ושוב בין הפריצות, כלומר אנשים שנשארו על המסך במהלך תכוניות ופרסומות כדי להמתין לפתיחת המשחק הבא.

המשחק גם הניב תוצאה טובה לאחר שידורי הטלוויזיה כאשר השקנו את המוצר ששולב באתר mako ואפשר לצופים להתאמן במהלך השבוע עד לתכנית הבאה. 89% מהשחקנים ששיחקו במשדר בזמן אמת נכנסו להתאמן במוצר האימון שעלה ב- mako. 

הצופה שהצליח בזמן הקצר ביותר וסימן ע"י טאפ ארוך על גבי התמונה במכשיר הסלולרי שלו, הרוויח את מספר הנקודות הגבוה ביותר מבין כלל הצופים בבית ששיחקו באותו סיבוב. הצופים צברו נקודות מסיבוב לסיבוב, עד לסיום הפריצות בחצות. אז הוכתר המנצח היומי של טאץ', כך בכל ימי שישי הראשונים עם השקת לוח השידורים החדש של קשת.

הצגת התמונה במסכי המובייל בסנכרון לתמונה המצוגת בשידור החי
הצגת התמונה במסכי המובייל בסנכרון לתמונה המצוגת בשידור החי

חווית המשחק

הממשק שתוכנן ונבנה על ידינו בקפידה, עבר מספר שלבים עד שהגיע לצופים בשידור. לנגד עינינו עמדו הצופים - קהל בטווח גילאים רחב ומשתנה ובדגש על משחק רחב היקף כאשר המשפחה צופה ביחד בטלוויזיה. שמנו דגש על חווית משחק מקסימלית ומרהיבה תוך פשטות ככל שניתן, חיפשנו לייצר את הממשק המרהיב ביותר אבל גם הפשוט ביותר לשימוש כך שגם הצופים שפחות מתקדמים טכנולוגית יוכלו להשתתף ולהנות מהשעשועון.

ממשק מרהיב ומהנה, נוח וקל לשחק לשחק בכל גיל
ממכר, ברגע שאתה מתחיל אתה לא יכול להפסיק לשחק
נגיש לשחק מכל מכשיר מובייל.
ניתן לראות את הדירוג והתוצאה בזמן אמת
שתף ואתגר חברים במשחק
המנצח בכל משחק הוא השחקן שהיה המהיר ביותר לסמן בטאץ' מה לא בסדר בתמונה.

ממשק הניהול

ממשק הניהול הייחודי שפיתחנו מאפשר לעורך להכין ליינאפ ותכנים למשחק מראש או בזמן אמת עבור תוכניות בשידור חי ולהחליט בזמן אמת מה להציג במסכי המובייל של הצופים בבית.

בזכות ממשק פשוט שיצרנו, גם אדם ללא ידע טכנולוגי יכול לשלוט על המשחק ועל התכנים המוצגים במכשירי הסלולר של הצופים, כך המפעיל יכול לסנכרן את התכנים עם תוכנית הטלוויזיה, בלחיצת כפתור ניתן לפתוח את המשחק או לעצור אותו בזמן אמת. המפעיל יכול לדחוף למכשירי המובייל של הצופים גם תכנים נלווים נוספים המשולבים בטקסטים, תמונות וסרטונים.

כדי למזער למינימום את טעויות האנוש של המפעיל בזמן שידור חי, יצרנו סימולטור המדמה מסך מובייל בתוך ממשק הניהול ומציג בתצוגה מקדימה את התוכן לפני שהמפעיל דוחף אותו למכשירי הצופים.

סטטיסטיקה ואנליזה

מנגנון הסטטיסטיקה שהקמנו מאפשר לנתח ולצפות בזמן אמת בתוצאות הצופים ובנתוני השימוש באפליקציה: סה"כ אנשים שמשחקים כעת, כמה מתוכם שחקנים חדשים או שחקנים ששיחקו כבר במשחקים קודמים, מי הם המשתמשים שהצליחו למצוא מה לא בסדר בתמונה בזמן הקצר ביותר ועוד.

סנכרון בין התוכן הטלוויזיוני למכשירים של הצופים

  • אפליקציה דו מסכית
  • touch mako
  • Dual Screen
  • אפליקציות למובייל

סביבת שרתים בענן

כדי לאפשר למאות אלפי צופים לשחק במקביל בזמן אמת הקמנו תשתית שרתים בענן המסוגלת להתמודד עם מאות אלפי פניות באותה שניה. מנגנון השרתים נבנה בצורה חכמה כדי לייצר תשתית מאוזנת שיודעת לגדול בהתאם לצורך ויחד עם זאת לשמור על מינימום משאבים ועלויות. 

מפורמט טלוויזיה למוצר דיגיטלי נפרד באתר mako

בעקבות הצלחת השעשועון והממשק האינטראקטיבי, שודרג המוצר ופותח גם כמוצר בסיס בו יכולים עורכי אתר mako להשתמש בתוך תוכן הכתבות וכך לייצר אינטראקציה ומעורבות עם גולשי האתר בנושא הכתבה בצורה משחקית ומעניינת.

Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©