תוכן העניינים
19 בדצמבר 2009 / מאת רבי אינטראקטיב

עמוד נחיתה


"מחלקת האינטראקטיב בסטודיו רבי מתמחה בעיצוב ובניית עמודי נחיתה פרסומיים, ביצוע מחקר מעמיק אודות קהל היעד והרגלי גלישה, יצירת קרייאטיב רעיוני ושיווקי למוצר שלך, משיכת הגולשים לביצוע הפעולה וליחס המרה גבוהה."

לצפייה בעמודי נחיתה אשר נבנו ועוצבו על ידנו ניתן להיכנס לעמוד אינטראקטיב בתפריט העליון. עמוד נחיתה הינו עמוד אינטרנט מעוצב, בדרך כלל מדובר על עמוד אחד בלבד אשר בניגוד לאתר האינטרנט המלא שלך מדבר ועוסק בנושא אחד בלבד ומטרתו היחידה היא לייצר פניית צור קשר / קנייה של מוצר כלשהו או הפעלת הגולש לפעולה כלשהי. גם באתרי אינטרנט מלאים ישנם עמודי נחיתה פנימיים אשר מנחים לפעולה מסוימת ולתוצאה כלשהי, אם נדמה את עמוד הנחיתה למשחק גולף מציאותי, הרי המטרה להכניס את הכדור לתוך החור בעזרת כמה מכות / כמה פעולות, כל פעולה תקרב אותך יותר להכנסת הכדור לחור. כך באופן הזה אנו מתנהלים בבניית עמוד נחיתה אשר מטרתו להשיג ולקרב את הגולש לקחת את הפעולה הרצויה לך. אל עמוד הנחיתה בדרך כלל מגיעים הגולשים ממסע פרסום כלשהו(באנרים פרסומיים), ממנועי החיפוש השונים וכדומה... בדרך כלל בכל קמפיין שיווקי המתפרסם בבאנרים עומד עמוד נחיתה אליו מגיע הגולש לאחר לחיצה על באנר הפרסום. לפני שמגיעים לבניית עמוד נחיתה יש צורך ממשי בביצוע מחקר אודות קהל היעד אליו אנו רוצים לפנות הכולל בדיקה מקיפה על הרגלי הגלישה של קהל היעד הזה והאם בכלל הוא המתאים ביותר למה שאנו מציעים / לשירות / למוצר. מדוע לקהל היעד הזה להתעניין במוצר הזה ? וכמובן מה הדרישה מקהל היעד כדי להשתתף / רכישה כלשהי וכדומה... אז אתה עומד להשיק מסע פרסום גדול הכולל שיווק מקוון ברחבי הרשת, מסע פרסום במודעות ובמנועי החיפוש, באנרים וכדומה... שיעור הקליקים - הלחיצות על הבאנרים והמודעות יהיו טובים מאחר והשקת מודעה / באנר מוצלח בנוסף להשקעה הכספית הנדרשת לפרסום.

 

"יחד עם זאת התנועה הממוקדת שהשגת לא שווה שום דבר אם לאחר הגעה לעמוד הנחיתה הגולש יסגור את החלון או לא יבצע את המטרה אליה ניסית לכוון את הגולש, כל פגם בעמוד הנחיתה, בפונקציונאליות ובעיצוב יכול לפגוע קשות במסע הפרסום שלך."

אם נעשה סדר, נוכל לחלק את זה לתנועה ויחס המרה כאשר משיכת תנועה היא החלק הפשוט בדרך כלל (גם לחלק זה יש צורך בהקדשת מחשבה רבה, ניתן לקרוא על נושא זה בנפרד) ויחס ההמרה הינו כמות האנשים שביצעו את הפעולה שרצית לכוון אותם לאחר שהגיעו לעמוד הנחיתה, יצירת יחס המרה גבוהה הינו המטרה העיקרית של עמוד הנחיתה, כמות גדול של תנועה עם יחס המרה נמוך הינו כשלון נחרץ בבניית עמוד הנחיתה ולכך יכולים להיות גורמים שונים אשר השפיעו על העמוד הן מבחינת התוכן, הקונספט, הפונקציונאליות והגרפיקה. אז מה קשה כל כך ביצירת יחס המרה גבוהה? למה זה כזה מסובך לגרום לגולש לבצע פעולה לאחר הגעתו לעמוד הנחיתה? בדרך כלל מטרתם של עמודי הנחיתה כרוכים במילוי טופס פרטים ע"י הגולש דבר אשר מכביד על הגולשים בדרך כלל, מסירת פרטים אישיים, קניית מוצר כלשהו וכדומה... נתחיל בראש ובראשונה במוצר / בפעולה אותה אנו רוצים לכוון את הגולש לבצע, אם ובמידה והמוצר אינו מספק / אינו מוצלח גם בעמוד נחיתה אשר בוצע ברמה גבוהה ומתאימה יחס ההמרה יהיה נמוך, כלומר קודם כל השירות / המוצר הינו המאסטר והחשוב בעיני הגולש באופן ההתחלתי, המטרה של עמוד הנחיתה היא לייצר ולהוציא מהמוצר / השירות את הטוב ביותר שניתן בכל ההיבטים. אז איך גורמים לדף הנחיתה להיות אטרקטיבי ומוצלח ? עמוד הנחיתה צריך להיות משכנע ככל הניתן, הן מבחינת התוכן והן מבחינה גרפית. יש צורך בשילוב כמה משפטי מחץ "מוכרים" והסבר על השירות / על המוצר. תוכן אשר כתוב טוב ומכיל רעיון מעניין יהווה כבר התחלה טובה להמשך. עיצוב עמוד הנחיתה צריך להיות מזמין, קשור ותואם למסר השיווקי ובעל אלמנטים אשר לא יסיחו את דעתו של הגולש מביצוע הפעולה אלא יגרמו לו ויסקרנו אותו לביצוע הפעולה. כמה שאלות שיש לשאול לפני עלייתו של עמוד הנחיתה לאוויר ?

 

האם עמוד הנחיתה ממוקד?

האם המסר תואם את הפרסומת? את המוצר / השירות ?

האם צמצמנו את כל הסחות הדעת הניתנות למינימום. המטרה לגרום לביצוע הפעולה.

האם כל המידע המופיע בעמוד הנחיתה קריטי וחיוני ?

גולשים לא אוהבים לקרוא הרבה, תוכן שאינו חיוני יש להסיר. אין צורך להכניס מלל רב עמוד הנחיתה,

אנא השאר אותו ממוקד ככל הניתן, קצר, קולע ונושך.

האם עמוד הנחיתה משפר את המותג / השירות  / המוצר או גורע ממיתוגו ? הרי אף אחד לא ירצה עמוד נחיתה אשר יהווה יחס המרה טוב ויפגע במיתוג השירות / המוצר.

עצות נוספות ל- עמוד נחיתה מוצלח:

 

תוכן עמוד הנחיתה:

 

ודא כי הכותרות והתוכן מתייחס ישירות אל המקום שממנו בא המבקר שלך.

שיחה ברורה לפעולה, בין אם אתה משתמש בלחצני גרפיקה או טקסט מהבהב או שניהם יחד, יש צורך בסיסי בסבר ברור על אופן הפעולה שהנך מעוניין בה ממבקרי עמוד הנחיתה. שימוש ב-2 קריאות לפעולה בדך הנחיתה לדוגמא "הרשם עכשיו ותתחיל ..", "קנה עכשיו"

כתיבת התוכן בגוף שני – "שלך", "אתה".

מסר משכנע וברור, לא להפגין את היצירתיות שלך או להפוך משפט חכם. זה עסק ולא ביטוי אישי של האמנות שלך.

טפסים ב- עמוד נחיתה: אל תשאל מה שאתה לא צריך, אל תבקש פרטים מלאים למילוי גם אם יש לך צורך ממשי בהם לביצוע המכירה או לביצוע הפעולה, תן לגולש להכניס פרטים בסיסים הכוללים שם וטלפון ותבצע את הפעולה המלאה בשיחה טלפון, קצר תהליכים במילוי הטופס וכך תרוויח יחס המרה גבוהה יותר. זה לא הזמן לערוך סקר שוק, כל שאלה בטופס, כל פיסת מידע נוספת בטופס מרחיקה את הפעולה של הגולש. גרפיקה וטכנולוגיה ל- דף נחיתה:

 

תחשוב פשוט – עמודי נחיתה בעלי גרפיקה מסובכת גורמת לגולש לשכוח, לאבד ולא למצוא את מטרת עמוד הנחיתה וביצוע הפעולה.

קו תחתון מתחת לקישורים, שיהיה ברור בשימוש מוסכמות הסטנדרטיות.

ודא כי דף הנחיתה נטען במהירות. עמוד נחיתה אשר נטען לאט הינו עמוד נחיתה אשר יחס ההמרה שלו יהיה קטן בהרבה מעמוד נחיתה אשר נטען מהר. אנו לא אוהבים לחכות לעמודי אינטרנט.

שימוש בתמונה אחת בלבד – בחר תמונה אחת ויחידה אשר ממחישה ודומיננטית ביותר, תמונה אשר תתחבר עם עיצוב עמוד נחיתה ותזרום איתו.

השתמש בלוח הצבעים של המודעות / הבאנרים בעמוד הנחיתה.

שמירה על קונספט גרפי בין הבאנרים ומודעות הפרסום לבין עמוד הנחיתה. יצירה של באנרים שונים אשר אינם מותאמים  לעמוד הנחיתה גורמים לגולש להרגיש מרומה שהתרחשה עליו סוג של "קומבינה" שהביאה אותה לעמוד הנחיתה הזה 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©