תוכן העניינים
13 ביולי 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

דף פייסבוק או קבוצה בפייסבוק?


חברות ומנהלי מותג רבים החלו להשתמש כבר ממזמן במדיה החברתית פייסבוק כפלטפורמה שיווקית, חלקם מבצעים פעילות ושיווק מוצלח וחלקן פחות, חלקם נשארו עם עמודי קבוצות בפייסבוק ויחד עם כניסתם של דפי פייסבוק ממותגים וכפתור הLIKE לא כל כך הצליחו להבחין בין קבוצות לדף פייסבוק. בפוסט זה ננסה להבהיר ולהבליט כמה דגשים.

קבוצות פייסבוק: קבוצה בפלטפורמה של פייסבוק הינה זהה בקונספט לקבוצה בעולם המציאותי כאשר עיקרה היא התארגנות של אנשים שמקיימים בינהם יחסי גומלין כלשהו, אנשים אלו הינם אוסף של אנשים בעלי מאפיינים משותפים כלשהן. עמודי קבוצות בפייסבוק הינם האפשרות הבסיסית הראשונה שאיפשרה הרשת החברתית ככלי שיווקי למותג בפלטפורמה של פייסבוק, לכל קבוצה יש מנהל קבוצה המוצג בקבוצה ואפשרות לחברים להצטרף לקבוצה על פי קריטריונים שונים בהם הגדיר מנהל הקבוצה את אותם השאות לקבוצה.

דף פייסבוק: את אפשרות פתיחת דפי פייסבוק העלו ברשת החברתית לאחר תקופה בה מותגים ובעלי חברות השתמשו בקבוצות פייסבוק לשיווק במדיה החברתית ובהנהלת פייסבוק הבינו את הצורך בעמודי מותג רשמיים.

דפי פייסבוק מיועדים לשימוש של גופים או ארגונים כאשר בניגוד לקבוצות פייסבוק שמתמקדות בארגון של אנשים / גולשים סביב רעיונות או נושאים כלשהן, דפי פייסבוק מיועדים לעסקים, לפחות כך הציגו את זה בהנהלת פייסבוק כאשר משכו את הקונספט של קבוצות הפייסבוק לרעיונות ונושאים משותפים ואת עמודי פייסבוק לחברות, מותגים, מוצרים וכדומה, דפי פייסבוק הם בעצם הנוכחות של עסק או מוצר כלשהו ברשת החברתית. לאחר שהבנו את ההבדלים מבחינה רעיונית בין קבוצות פייסבוק לעמודי פייסבוק ננסה לערוך סקירה קצרה על האלמנטים השונים וההבדלים הקטנים גדולים בניהם.

הודעות ישירות או פוסטים לקיר: המאפיין הבולט והעיקרי של קבוצות הינו היכולת לשלוח הודעות ישירות אל החברים בקבוצה בפייסבוק לעומת זאת בעמודי פייסבוק לא ניתן לדוור את החברים בעמוד בהודעות אישיות ישירות לתיבת ההודעות בפייסבוק אלא רק לשחרר עדכונים על הקיר עצמו או לחילופין לשלוח "עדכון" אשר מופיע לחברים בעמוד שהם אף פעם כמעט לא נכנסים אליו בתוך עמוד ההודעות בפייסבוק הנקרא בעברית עמוד עדכונים של פייסבוק.

כמות והגבלה על מספר החברים: למרות המאפיין המיוחד והמשמעותי הזה של דיוור ישיר בקבוצות אשר מהווה תוספת אדירה לכוח השיווקי, החסרון הישיר של שימוש בקבוצה בפייסבוק לצורכי שיווק ומיתוג הינה ההגבלה של כמות המשתמשים כאשר קבוצות מוגבלות נכון לכתיבת פוסט זה לכמות של 5,000 חברים לכל היותר כאשר בדפי פייסבוק אין הגבלה על כמות החברים.

אינדוקס במנועי החיפוש: אם יש לכם ידע בסיסי בקידום אתרים, או לפיכך רק הנכם מבינם את התיאוריה המונחת של היתרונות השיווקים בתוצאות מקודמות במנועי החיפוש תופתעו לגלות שגם לשיקול בין בחירה לעמוד פייסבוק או לקבוצת פייסבוק ישנה משמעות רבה על אינדוקס במנועי החיפוש ובגוגל בפרט. קודם כל נתחיל מהסוף, גם עמוד פייסבוק וגם קבוצת פייסבוק מתאנדקסות במנועי החיפוש, למרות זאת דפי פייסבוק מקבלים משמעות חזקה יותר, מקודמות יותר והעוצמה שלהם רבה וחזקה יותר.

בנוסף, בדפי פייסבוק קיימת האפשרות על שליטה של התכנים אשר מתפרסמים על הקיר של העמוד כאשר ניתן לברור ולהחליט אלו תכנים יופיעו ויוצגו לכלל הגולשים וגם למנועי החיפוש ואלו תכנים לא יופיעו לכלל הגולשים אלא רק לחברים בעמוד, כמובן שהרובוטים של מנועי החיפוש לא חברים בעמוד הפייסבוק לכן לא יוכלו להגיע לתוכן שלא רציתם שהם יקראו ואינדקסו אותו.

אפליקציות פייסבוק ויישומים: כפי שציינו על המאפיין הבולט ביותר של קבוצות הפייסבוק עם הדיוור הישיר, גם לעמודי פייסבוק מאפיין בולט ומשמעותי והינו האפשרות לבצע התקנה של אפליקציות ויישומים על גבי העמוד עצמו, יישומים מתאימים אישית, יצירת מיניסייטים ושילוב של אתרי אינטרנט שלמים בתוך עמוד הפייסבוק. למרות זאת על פי התוכניות לעתיד של פייסבוק, ככל הנראה גם קבוצות הפייסבוק יזכו לאופציות האלו אך כרגע רק בעמודי פייסבוק ניתן לבצע התקנות של אפליקציות פייסבוק לעמוד עצמו.

סטטיסטיקות: פייסבוק שחידשה לא מזמן את כלי הסטטיסטיקות לדפי פייסבוק אשר מאפשר צפייה בנתונים רבי תחומים הכוללים צפייה על כמות החברים, פילוח על מין אלמנטים שונים של גיל, מין, אזור מגורים ועוד, כמות המשתמשים השונים שצפו בעמוד כל יום או על פי סטטיסטיקה חודשית, כמות התגובות בעמוד, כמות הצפיות בתמונות וסטטיסטיקה מפורטת של כל עמוד, פוסט, תמונה או וידיאו תחת דפי הפייסבוק.

התממשקות חיצונית לפייסבוק: ישנם שיטות שונות של הפצה ומשיכת גולשים להיות חברים בעמוד או קבוצת פייסבוק, חלק מהותי בהגדלת כמות החברים הינם הכלים השונים המבצעים אינטגרציה עם דפי פייסבוק (דפי פייסבוק בלבד, לא פעיל בקבוצות). האינטגרציה הזאת בשיטת הגרף הפתוח של פייסבוק מאפשרת לשלב את העדכונים של דף הפייסבוק בכל אתר חיצוני, הצגת החברים בעמוד, הצגת תמונות החברים, הוספת כפתור LIKE המאפשר הצטרפות לדף הפייסבוק מכל אתר אינטרנט או עמוד אינטרנט, שילוב FANBOX – כלי ישומון לקידום דפי פייסבוק.

נבהיר כי לקבוצות אין כיום כלי דומה ליישומים השונים האלו של דפי פייסבוק. כמובן שבפוסט זה לא הצלחנו לסקור ולעבור על כלל ההבדלים בין עמודי פייסבוק לקבוצות אך דנו עד כה באלמנטים החשובים ביותר נכון לרגע כתיבת פוסט זה.

לסיכום, אנו מקווים כי לאחר הפוסט הזה תוכלו להבחין ולדעת על פי הצרכים שלכם האם להשתמש בדפי פיסיבוק או בקבוצות פייסבוק ולמרות זאת כמו בכל דבר אנו ממליצים לפנות לבעלי מקצוע איכותיים ובעלי ניסיון אשר יוכלו לייצר עבור מותג / מוצר או עסק את השימור והמיתוג שלו במדיה החברתית.♦

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©