תוכן העניינים
19 בספטמבר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

פייסבוק - הסוף ללשונית ברירת מחדל


לשוניות ברירת מחדל? רק אם יש לכם יותר מ10,000 אוהדים/ חברים / LIKE בעמוד! כמו שדיווחנו לכם כבר לפני מספר חודשיים בפוסטים קודמים בבלוג על שינוי האפשרות של דפי נחיתה / לשוניות ברירית מחדל בפייסבוק,  ככל הנראה הליך שינוי האפשרות לקביעת דפי נחיתה / לשוניות ברירת מחדל בדפי מותג בפייסבוק הולך להתבצע בימים הקרובים - אפשרית רק לעמודי פייסבוק המכילים מעל 10,000 אוהדים וחברים בעמוד.

לפני שניכנס לניתוחים רבים על ההשפעה של השינוי הזה, נסקר בקצרה את סיבות השינוי, פייסבוק נלחמת בכל הכוח בעמודי ספאם או בכל תוכן שהיא מחשיבה אותו כתוכן ספאם, למרות המטרות המוצדקות כביכול של פייסבוק להקטנת הספאם ברשת החברתית, לדעתנו המטרה העיקרית של המהלך הזה ועוד מהלכים רבים שבוצעו לאחרונה היא הגדלת ההכנסות של פייסבוק

במילים אחרות פייסבוק מקטינה כל יכולת כלשהי של עסקים קטנים ובינוניים ואומרת להם במילים פשוטות "רוצים לשלוח גולשים ללשונית ספציפית? בואו לפרסם במודעות צד", הרי רק במודעות צד כעת אפשר לשלוח גולש ישירות ללשונית ספציפית ואז לייצר לשונית נחיתה כביכול שמגיעה ישירות מכתובת הקישור אשר מפנה ללשונית הספציפית. למרות זאת, פרסום צד במודעה סטנדרטית של העמוד לא תעזור כי המודעה הסטנדרטית לעמוד עם פחות מ10,000 אוהדים תפנה לעמוד הקיר ולא לשונית ברירית מחדל אחרת שננסה להגדיר, לשונית הקיר הופכת להיות לשונית ברירת מחדל הראשית של העמוד. אם נבצע ניתוח קטן ונסקור את כוחם של לשוניות הנחיתה, נוכל להדגיש כי לשונית נחיתה בעמוד פייסבוק הינה הכוח הגדול ביותר להניע גולש לאוהד בעמוד פייסבוק ובהמרה של המבקרים ללחיצה על כפתור הLIKE.

איך זה ישפיע על המפרסמים? למרות השינוי הזה, המדיה החברתית עדיין תשמש כגורם חשוב בפרסום ברשת האינטרנט, משרדי הפרסום וגם אנו ברבי אינטראקטיב נבצע חשיבה מעמיקה על מטרות הפרסום, אולי שימושים חדשים בפייסבוק קונקט בעמודי נחיתה מחוץ לפייסבוק המתממשקים עם הרשת החברתית בשילוב עם באנרים, אולי פעילות רשת עם ערכי מוסף אשר יוצרים באז ללא כל קשר ללשונית הנחיתה... לסיכום, אולי היכולת להמרת מבקרים לאוהדים תרד בצורה דרסטית אך רמת הקמפיינים והתוכן שלהם יעלו גם כן, מפרסמים ובעלי מותגים יצרכו להגדיל את התקציבים על מנת להגיע לתוצאות מרשימות ברשת החברתית....

וכן, אולי סוף סוף נפסיק לראות את עמודי הספאם "לחץ LIKE ותראה את XXX " ... נכון לרגע זה: כרגע האפשרות לבחירת לשונית ברירית המחדל עדיין עובדת ותקינה לכלל העמודים, כפי שאנו מכירים את הלך הרוח בפייסבוק, גם שינויים שאושרה לגביהם החלטה מתעכבים ואף לפעמים לא קורים לבסוף, לכן אנו ממלצים עד להערך לשינוי הזה אך לעת עתה לפועל בצורה הרגילה והסטנדרטית. לסיום, נציג לפניכם בקצרה בתרגום קצר את ההודעה אשר התפרסמה ע"י פייסבוק לפני מספר חודשים:

"שלום לכולם, כפי אנו מתנצלים על ההודעה המאוחרת ושלא הודענו על כך מוקדם, פייסבוק ביצעה לאחרונה שינוי המחייב לאמת דפים לפני הפעלת היכולת להגדיר לשונית נחיתה מעבר לקיר כלשונית נחיתה ראשית. על מנת להיות זכאי לאימות דף ולאפשרות בחירת לשונית הנחיתה, יש צורך לפרסם את העמוד ולעבור את 10,000 האוהדים בעמוד. תודה, מאט ממן" 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©