תוכן העניינים
16 בנובמבר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

פייסבוק -מסרים והודעות במקום אימייל?


אנחנו לא יודע למי מבינכם יצא לראות את מסיבת העיתונאים של צוקרברג אשר כבר קיבלה אלפי שמועות והשערות בגופי התקשורת על שירות "האימייל" החדש של פייסבוק, אז אני אתחיל מהסוף – אימייל זה לא! פייסבוק לא מנסה להתחרות בGMAIL  או באף שירות המספק דוא"ל אלא ההפך הגמור, החבר'ה בפייסבוק מנסים בצורה מעניינית לנסות להעלים או לפחות להמעיט את השימוש בדואר אלקטרוני לטובת שיטת המסרים וההודעות.

לפני שנפרט מה כן עושה ממשק ההודעות החדש של פייסבוק, כדי לדעת מה הוא לא עושה ומדוע פייסבוק בחרו בשיטה של לנסות לבנות שירות או מנגנון הודעות חדש ולא להתחרות ולפתוח עוד דואר אלקטרוני. ממשק ההודעות של פייסבוק איננו כלי רשמי כמו דוא"ל, אינו מכיל חתימות או אפשרות חתימה כלשהי, לא מכיל את שדה תוכן ההודעה, לא מאפשר העתקי משנה בשליחת הודעה, לא אישור קריאה. כמו כן, לא ניתן לקטלג הודעות על פי נושא הודעה ועוד הבדלים גדולים ומשמעותיים אחרים. אז אם זה לא אימייל, מה זה? ככל הנראה פייסבוק רוצה במהותה להיות ראשונה ולחדש, לכן חשבו בפייסבוק על פלטפורמת הודעות אשר תאגד בתוכה את כל ההודעות שלך או במילים פשוטות תהיי כלי התקשורת שלך לחברים שלך ולקרובים שלך והכל ממקום אחד.

במסיבת העיתונאים טען מנכ"ל פייסבוק, צוקרברג שאימייל הוא כלי איטי ומסורבל ואף מתמלא בהודעות זבל תוך כדי שהוא מדגים את הממשק החדש. כמו כן אמר "האימייל לא מת! אנחנו מציעים מערכת תקשורת אישית אשר כוללת בתוכה התממשקות גם לאימייל או מספר טלפון" ניתן להשתמש בממשק ההודעות של פייסבוק מכל מקום, לא משנה איפה אתה נמצא אתה יכול לתקשר עם האנשים החשובים שלך במהירות ובפשטות (לפחות לפי פייסבוק, את זה נסקור בהמשך).

כלומר במילים פשוטות, פייסבוק מאפשרת לך לתקשר עם החברים שלך גם אם לא מחוברים כעת לפייסבוק על המחשב, לשלוח להם SMS, או דוא"ל וכדומה. שירות המסרים החדש של פייסבוק מיועד לשפר את יכולת התקשור עם החברים והאנשים שאתה רוצה להיות נגיש אליהם. לסיכום, נציין ששירות ההודעות החדש הוא בעצם שדרוג למערך ההודעות העגום שהיה לפייסבוק עד כה. ההודעות כעת מסונכרנות גם לצ'ט כאשר ברגע קבלת הודעה בזמן אמת תופיע ההודעה בצ'ט גם אם שולח ההודעה שלח אותה בתור הודעה ולא דרך הצ'ט וכך יהיה ניתן להחזיר לו ישירות מהצ'ט כהודעה.

שירות ההודעות של פייסבוק לא מציע פתרון כלשהו לעסקים ולארגונים ובסך הכל כלי הודעות דומה לכלי ההודעות הסטנדרטי של פייסבוק רק עם פיצ'רים נוספים, אה כן , וגם קראו לזה אימייל בנוסף לכל. לממשק ההודעות ניתן לממשק גם תיבות אימייל חיצוניות כמו GMAIL או כל חשבון POP אחר. עכשיו הבחירה בידכם, האם גם את כל תוכן האימיילים שלכם עם פייסבוק 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©