תוכן העניינים
27 בפברואר 2011 / מאת רבי אינטראקטיב

כפתור לייק באתרים חיצוניים מבצע פעולת שיתוף


כולנו רגילים לראות את כפתורי הלייק של פייסבוק כבר כמעט בכל אתר תוכן, בכל כתבה, סרטון או כל עמוד אינטרנטי... אהבתם את התוכן? הכתבה מעניינת? הטור נוגע לליבכם ? פרגנתם ולחצתם בראש הכתבה על כפתור הלייק של פייסבוק, עכשיו פייסבוק שינו את פעולתו של הכפתור.. האם תמשיכו ללחוץ?

עד כה לחיצה על כפתור לייק לתוכן הודיעה לחבריך שאהבת קישור מסוים מחוץ לפייסבוק בשורה קצרה ופחות משמעותית על הקיר, לעיתים נדירות הגיע הלייק הזה לעמוד הראשי של כלל החברים והופיע בניוז פייד, המשמעות שלו עד כה הייתה די קטנה ולא הצליחה לייצר עבור בעלי אתרי האינטרנט ויראליות והפצה משמעותית בעזרת השימוש בכפתור הלייק. מה שכן עשה את העבודה לבעלי אתרי האינטרנט הוא כפתור השיתוף, בניגוד גמור לכפתור הלייק שמכניס רק שורה קצרה לניופייד ולקיר, כפתור השיתוף מכיל פוסט מלא אשר מכיל כותרת העמוד, תיאור (טקסט קצר שמסקר את אותו עמוד אינטרנטי) ואף תמונה או סרטון. כל זה מופיע על הקיר וגם זוכה למשמעות רחבה יותר מפייסבוק תוך הופעה משמעותית וגאה יותר בניוזפייד ובעמוד הראשי של פייסבוק לכלל החברים של אותו משתמש. אז מה חדש בעצם ומה קורה עכשיו? פייסבוק דוגלת בתקופה האחרונה במעבר וביטול כפתור השיתוף,  אם נודה בכך, מעטים הגולשים שביצעו שיתוף לתוכן לעומת גולשים שביצעו לחיצה על כפתור "אהבתי" לייק של פייסבוק בעמודי תוכן. כפתור הלייק הרגיל הופך לשלב בתוכו גם את השיתוף ואת היכולת של הכפתור "SHARE" ושיתוף שאנו רגילים אליו, לחיצה על לייק באתר תוכן חיצוני תבצע פעולה כפולה כאשר גם על קיר המשתמש והניוז-פייד יופיע פוסט מלא אודות הקישור כמו בשיתוף קישור ואף יזכה את אותו קישור.

 

לייק מבצע שיתוף

 

מה זה אומר? על מי זה משפיע? ניתן להסתכל על השינוי הזה בהיבטים שונים ומגוונים, אך אתחיל דווקא בהיבט של בעלי אתרי התוכן... ללא ספק, אלו יראו בשינוי זה כשינוי מבורך, הגולשים אשר רגילים לבצע לייק לתוכן יבצעו שיתוף מלא לתוכן, היכולת הוויראלית של שיתוף תוכן בעזרת פייסבוק תגדל משמעותית ובכך החשיפה לתוכן וכניסה לאתר האינטרנט.

אם נבחן את צד הגולשים הסטנדרטים, הם ככל הנראה לא יאהבו את השינוי הזה, יופתעו לגלות לאחר שלחצו לייק על עמוד תוכן ברחבי הרשת שהם ביצעו שיתוף מלא לעמוד, יגלו לראות את עמוד הקיר שלהם מלא בשיתופים ובקישורים של אתרי תוכן מגוונים ושונים ולאחר שיכירו את השינוי אף ימעיטו לבצע לחיצה ושימוש בכפתור לייק בעמודי אינטרנט חיצוניים... כמו כן, הפייסבוק והניוז פייד יהפכו לכלי שיווקי יותר, יכילו יותר תכנים מעמודי אינטרנט ואתרי תוכן חיצוניים.

המגמה של פייסבוק לייצר תחת הרשת החברתית עמודים אשר יכילו את התכנים הכי משותפים כל יום, את הכתבות שקיבלו הכי הרבה לייקים ובעצם פייסבוק דורשת להכתיר את התוכן הטוב ביותר בכל יום על פי פילוחים שונים... ללא ספק, מגמה זו תשפיע ישירות על כלל התכנים ברחבי הרשת מחוץ לפייסבוק. פייסבוק מנסה לייצר כלי אשר מכתיב את סדר היום ברחבי הרשת בצורה משמעותית יותר. אז מה אתם אומרים? תעשו לייק לפוסט הזה בראש העמוד למעלה? או שתוותרו? 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©