mako קשת

הכוכב הבא לאירוויזיון

אנו מלווים את פורמט הטלוויזיה הכוכב הבא זה מספר שנים כאשר פיתחנו את הטכנולוגיה שמאפשרת לצופים בבית להרים את המסך ולהשפיע על הנעשה בתכנית בזמן אמת. הטכנולוגיה הפכה לסימן ההיכר הבולט של הפורמט ובין השאר זכתה לסיקור ושבחים בינלאומיים לרבות ע"י יחידת הענן הגלובלית של אמזון (AWS) שפרסמה Case Study על האפליקציה שפתחנו.

הכוכב הבא הינו פורמט טלוויזיה שלימים הפך לשמש כקדם האירוויזיון בישראל ונקרא גם הכוכב הבא לאירוויזיון. התוכנית עלתה בקשת בערוץ 2 ולאחר הפיצול משודרת בערוץ קשת 12.

האפליקציה שפיתחנו מסונכרנת לשידור החי בצורה הרמטית ומדויקת בזכות טכנולוגיית "רייל-טיים" ייחודית שפיתחנו. בכל ביצוע של מתמודד נפתחת ההצבעה לכלל הצופים בבית בדיוק באותה השניה אל מול הנעשה בשידור, בזמן זה הצופים בוחרים האם להעביר את המתמודד ולהרים עבורו את המסך, כל זאת באם הוא יקבל מספיק קולות ויעבור את הרף הנדרש. תוצאות הצבעת הצופים בבית ואחוז והרף בו נמצא התמודד במהלך הביצוע מוצגים על המסך בשידור חי לכל אורכה של ההצבעה.

פורמט הכוכב הבא והאפליקציה שינו את חווית הצפיה כאשר הצופה בבית הופך למשתמש אקטיבי המבצע אינטראקציה במסך הנייד ומשפיע על הנעשה בתכנית בשידור חי.

מאחורי הקלעים של טכנולוגיית מסך שני הכוכב הבא

מאות אלפי משתמשים בזמן אמת

האתגר המשמעותי ביותר בתהליך פיתוח המוצר היה הצורך להתמודד עם מאות אלפי משתמשים המבצעים פעולה בדיוק באותה השניה ובמקביל באותו הזמן להציג את התוצאות על המסך בשידור חי, אתגר שלא מאפשר זמן לעיבוד הנתונים לאחר השמירה שלהם כך שאת כלל מנגנוני האבטחה אנו צריכים ליישם תוך כדי שמירת ההצבעה ובזמן הפעולה של המשתמש בזמן אמת. 

בניגוד למוצרים דיגיטליים סטנדרטים בהם הפעולות של המשתמשים מתפרסות לאורך זמן, באפליקציה של הכוכב הבא כלל הפעולות מתבצעות בדיוק באותו השניה אל מול השידור: פתיחת הצבעה, הצבעה של המשתמש, סגירת הצבעה ועוד. פיתוח המוצר אל מול האתגר הזה הצריך מאיתנו ליישם תהליכי פיתוח שונים מבדרך כלל, למזער ולהקטין ככל שניתן את הפעולות והתהליכים המתבצעים בצד השרת ובמקביל לא להתפשר על תהליכי אבטחה שיאמתו כי ההצבעה הגיעה ממשתמש שעבר הליך אימות תקין.

סביבת השרתים ובדיקות עומסים למוצר

ברוב המוצרים הדיגיטליים ניתן להתמודד עם תקלות ובאגים תוך כדי ולעדכן גרסאות תוכנה מדי פעם, מנגד בשידור חי יש רק הזדמנות אחת והיכולת להתמודד עם תקלות יורדת לאחוזים בודדים בלבד, לכן במהלך כל תהליך הפיתוח ביצענו בדיקות עומסים (Load test & Stress test) והדמיות אשר דימו מצבי קצה ומאות אלפי משתמשים שמבצעים פעולות שונות באפליקציה באותו רגע בדיוק. 

בדיקות העומסים נועדו לבחון איך המוצר שפיתחנו מתנהג במצבים שונים ואיך סביבת העומסים ובסיסי הנתונים מגיבים ומתמודדים עם כמות הבקשות והמידע. את בדיקות העומסים ערכנו ע"י כלים שונים, בין השאר פיתחנו כלים ספציפיים ומיוחדים שלנו כדי להגיע למצב המדמה את המצב האמיתי שיהיה בשידור החי ככל שניתן.

ניסוי הכלים שערכנו יום לפני הגמר, הצופים בבית הרימו את המסך בשידור חי

סביבת השרתים החכמה שהקמנו ופיתוח ייחודי המאפשר הגדלה והקטנה של הסביבה בצורה פשוטה ומהירה כדי להתמודד עם מאות אלפי משתמשים במוצר באותו רגע זכו להצלחה ולסיקורים רבים, כל זאת בזכות האפקטיביות של הסביבה אשר יודעת לבצע ניצול מקסימלי של משאבים ולחסוך מאות אלפי שקלים בהוצאות השרתים למשך השידור. 

למרות הבדיקות והדמיות הקפדניות שערכנו, אנו נערכנו למצבי קצה שונים והקמנו מנגנוני גיבוי למקרים של תקלות שרתים או תקלות שנובעות מגורמים שאין לנו שליטה עליהם. כחלק מההערכות שמרנו ואגרנו נתונים למספר מוקדים כדי להבטיח את היכולת לגשת למידע גם במצבים מורכבים ומסובכים.

חווית המשתמש UI UX

גם תהליך הפיתוח ובניית חווית המשתמש במוצר למסך שני שונה מתהליכי UI UX למוצרים דיגיטליים הסטנדרטים, שכן במקרה הזה המשתמשים שלנו מבצעים פעולות באפליקציה תוך כדי צפייה בשידור וכתהליך נלווה לפעולת הצפיה, האפליקציה היא לא העיקר ואנחנו צריכים להשאיר את הצופה מרוכז בשידור ועדיין להצליח להעביר את החוויה והתחושות גם במוצר הדיגיטלי.

התהליך כלל מחקר, בדיקות והתנסויות של ממשקים שונים על קבוצות מיקוד מגוונות ורק לאחר מכן בחירה בממשק משתמש בהתאם לתגובות ולשימוש של קבוצות המיקוד.

הפרומו לעונת הכוכב הבא לאירוויזיון 2019

חדר מצב וניטור בזמן השידור

במהלך השידור החי פועל חדר מצב עם 2 צוותים שונים, צוות אחד אשר נמצא בנווה אילן באולפנים, מפעיל ומקפיץ תכנים למוצר בזמן אמת על פי הנעשה בשידור וצוות נוסף במשרדים שלנו בתל אביב אשר עמל על ניטור השרתים והמידע המתקבל יחד עם פיקוח על הנעשה במוצר בזכות ממשק ניטור ייחודי שפיתחנו.

ממשק הניטור מאפשר לצוות לצפות בזמן אמת במידע אודות כמות המשתמשים שנמצאים באותו רגע במוצר, כמות המשתמשים שחוו תקלות או לא הצליחו לתפעל את המוצר בצורה תקינה, כמה משתמשים עם תקשורת אינטרנט איטית שכנראה חווים את המוצר בצורה איטית ולא נעימה ועוד.

הכוכב הבא לאירוויזיון 2018

זו אחת העונות המרגשות של הכוכב הבא לאירוויזיון כאשר העונה התחילה בערוץ 22 ובמהלכה עברה עם הפיצול לערוץ 12 כאשר הכוכב הבא היה התוכן האחרון ששודר בשידור חי בערוץ 22 לפני הפיצול.

לא פחות מרגש מכך, הזוכה של העונה נטע ברזיל, שייצגה את ישראל לאחר מכן באירוויזיון, עשתה היסטוריה וזכתה במקום הראשון באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy". 

בעונה הזו השתתפו מעל לחצי מליון צופים בבית והשפיעו על השידור דרך האפליקציה.

הכוכב הבא לאירוויזיון 2018, הפניה מהמסך והכרזת המנצח

הכוכב הבא לאירוויזיון 2019

הכוכב הבא לאירוויזיון 2019 אשר נקרא גם עונת תל אביב 2019 הייתה מיוחדת מאד עבורנו, שברנו את שיא משתמשים באפליקציה בזכות שילוב של רייטינג גבוה וקהלים נוספים שהביעו עניין לאור הזכייה של נטע ברזילי וקיום האירוויזיון בישראל, כך שיותר אנשים הביעו עניין להשפיע על מי יהיה הנציג הישראלי באירוויזיון שמתקיים כאן בישראל ולבסוף בחרו בקובי מרימי כזוכה של העונה ומי שייצג את ישראל באירוויזיון 2019.

מעל 900 אלף איש צפו בגמר הכוכב הבא לאירוויזיון בשידור חי וכ- 600K מהם השפיעו על התכנית בשידור חי והרימו את המסך לבסוף לקובי מרימי שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון.

בהכרזה על ניצחונו של מרימי, שייצג את ישראל באירוויזיון, נרשם רייטינג של 35.2% שהפך את משדר הגמר לשידור הנצפה ביותר מאז פיצול ערוץ 2.

הכוכב הבא לאירוויזיון 2019 , הפניה מהמסך והכרזת המנצח

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020, עונה 7 הייתה עם ציפיה גדולה עבורנו כדי להמשיך את ההצלחות מהשנים הקודמות ובציפיה מי ייצג את ישראל באירוויזיון. הצופים בחרו מהבית ומול הטלוויזיה בעזרת הטכנולוגיה שלנו את עדן הלנה כזוכה, במשדר עצמו צפו מעל 800 אלף צופים כאשר רובם השתתפו והשפיעו בשידור החי על הבחירה.

מתוך הכוכב הבא 2020, באדיבות טדי הפקות וקשת

* קטעי הוידיאו המוצגים להמחשת הפרויקט באדיבות טדי הפקות ושידורי קשת

Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©