mako קשת

2025 פיתוח אפליקציה והטכנולוגיה לפורמט

אנו מלווים את תוכנית המציאות הישראלית 2025 של קשת בהיבטים טכנולוגיים רבים כאשר פיתחנו רכיבים שונים בתוך אפליקציית mako שאפשרו לקהל בבית להשפיע על התכנית בזמן אמת: באירוע הפתיחה, בפעם הראשונה אי פעם בטלוויזיה, הצופים החליטו מי יהיו המתמודדים שיכנסו וישתתפו בתוכנית, לאחר מכן מדי שבוע הצופים בבית העבירו מענקי כסף למתמודדים שהם בחרו ולבסוף באירוע הגמר, הצופים בחרו דרך האפליקציה את המנצח של 2025.

פיתוח והקמת האפליקציה לפורמט 2025
פיתוח והקמת האפליקציה לפורמט 2025

כבר לאחר הפגישה הראשונה עם קשת ידענו כי למרות הניסיון הרב שלנו וגם אחרי מוצרים רבים שפיתחנו לעונות האח הגדול, הכוכב הבא ותוכניות נוספות, האתגר שלנו גדול ומעבר לכך, כשם ש-2025 מחדשת בקונספט הפורמט, גם כך שילוב הטכנולוגיה כחלק אינטגרלי בפורמט הופך את האחריות שלנו לגדולה ומשמעותית מאד.

אירוע הפתיחה

בפעם הראשונה בהיסטוריה של הטלוויזיה בישראל, הצופים בבית היו אלו שהחליטו בשידור חי מי יהיו המתמודדים שיכנסו לעיר וישתתפו במשחק, כדי לאפשר את קיום אירוע הפתיחה של 2025 פיתחנו והקמנו אפליקציה ייעודית שמסונכרנת לשידור בזמן אמת ומאפשרת לצופים בבית לבחור במתמודד אותו הם רוצים להכניס לעיר.

אל אירוע הפתיחה הגיעו בפועל 16 מתמודדים שישבו בקהל באולפן ורק חלק מהם זכה להיכנס לעיר, בכל כניסה הוצגו בשידור חי 2 מתמודדים שונים, הצופים בבית הוזמנו לבחור מי הם מעדיפים שיכנס לעיר כאשר כל מתמודד הוצג עם תעודת זהות קצרה שהוכנה מראש. אפשרות הבחירה של הצופים בבית נפתחה בדיוק עם תחילת שידור תעודות הזהות של המתמודדים ונסגרה בהתאם להכרזתם של ארז טל וקורין גדעון מנחי התכנית.

אירוע הפתיחה בו הצופים בבית בחרו מי יכנס לעיר

כך בעצם בפעם הראשונה בתולדות הטלוויזיה בישראל, הצופים בבית בחרו מי יהיו המתמודדים בתכנית, כל מתמודד שנבחר ע"י הקהל היה יכול להחליט אם הוא רוצה להעביר חלק מהכסף שקיבל בכניסה לעיר למתמודד שהפסיד לו. ארבעת המפסידים שקיבלו את הסכום הגבוה ביותר נכנסו לעיר. בסך הכל נכנסו בערב הפתיחה 12 מתמודדים.

שליטה על התצוגה באפליקציה של הצופים בבית נעשתה ע"י מערכת קונטרול ייחודית שפיתחנו כדי לאפשר לעורכי התכנית להתמודד עם שידור חי וזמנים משתנים שלא ניתנים לקביעה מראש, הרי אין יכולת לתכנן כמה זמן יקח למתמודד להיכנס למתחם העיר כך שבעצם המפעילים של האפליקציה יכלו לשנות ולהקפיץ תכנים והצבעות אל מסכי האפליקציה של הצופים בכל זמן נתון ועל פי הנעשה בשידור החי.

במהלך הפיתוח ביצענו מספר תהליכים ובדיקות קפדניות כדי לוודא את היכולת להנפיק תוצאות למנחה תוך מספר שניות מרגע סגירת האפשרות להצביע באפליקציה ויחד עם זאת לאמת את הנתונים ולוודא שכלל הנתונים עברו את תהליכי האימות ודרכי ההצפנה השונים.

הצופים בבית בוחרים בשידור חי מי יכנס לעיר 2025 בעזרת האפליקציה שהקמנו
הצופים בבית בוחרים בשידור חי מי יכנס לעיר 2025 בעזרת האפליקציה שהקמנו

מהלך העונה

במהלך העונה ומדי שבוע הצופים בבית העניקו מענקים בסכומי כסף שונים למתמודדים ולתושבי העיר דרך האפליקציה שפיתחנו. האפליקציה שעוצבה בצורה זהה ללוח המשחק ולטבלה הגדולה שהוצגה בעיר גם התממשקה לבסיסי הנתונים של המשחק בזמן אמת והציגה את סכומי הכסף של כל דייר כך שהצופים בבית יכלו להעביר את המענק למתמודדים לא רק על פי אהבתם למתמודד כלשהו אלא גם על פי המצב הכספי של כל מתמודד ולמי שזקוק למענק הכספי כדי להמשיך להיות דייר בעיר.

לוח התוצאות שהתעדכן בזמן אמת גם באפליקציה

מתחם העיר מדמה עיר קטנה ומכיל מתקנים שונים הדומים למרכיבים הקיימים בכל עיר מציאותית כמו מתחמי קניות, בנקים, בתי קולונוע, פאבים, מסעדות, מתחם העירייה ועוד. כל מתמודד מתחיל את המשחק שלו בעיר בצורה שווה עם תקציב אישי שאיתו הוא צריך להתנהל בעיר, למצוא מקום לישון, לאכול ולהרוויח כסף נוסף כדי להצליח לרכוש את הדברים שהוא צריך למחייתו - כל דבר בעיר של 2025 עולה כסף והמתמודדים לעיתים צריכים לקבל החלטות גורליות שישפיעו על המצב הכספי שלהם ועל עתידם בעיר.

המעמד של כל תושב מתעדכן כל הזמן על לוח התוצאות הענק המתנשא מעל מרכז העיר ובאפליקציה. ההון מצטבר על ידי השלמת משימות במשחק עצמו וקבלת מענקים מציבור הצופים בבית.

כל תושב שימצא את עצמו בחלק התחתון של לוח הטבלה בסיום כל פרק הדחה, יודח מהעיר ובמקומו יכנס תושב אחר, רק הצופים בבית יכלו בזמן הפרק לעזור לתושבים השונים ולהעניק להם סכומי כסף שונים בעזרת האפליקציה.

בעבור הפרויקט הקמנו ותכננו תשתית שרתים ומנגנוני גיבוי כדי להבטיח את תקינותו של שידור חי והכנה למצבי קצה כפי שאנו עושים בכל פרויקט שמצריך התמודדות עם מאות אלפי משתמשים שמשתמשים במוצר בזמן אמת ומנגד לשמר את היכולת להנפיק תוצאות לקונטרול ולאנשי הפורמט 2025 בזמן אמת ובתוך מספר שניות לכל היותר. כמו כן, המוצר עבר תהליכי Load Test שביצענו ואופטימיזציה כדי להבטיח טעינה מהירה, חוויה טובה וגם את היכולת של השרתים להתמודד עם כמות המשתמשים במוצר באותו זמן.

אירוע הגמר

לאירוע הגמר של 2025 נערכנו בצורה נפרדת שכן יכולת התמרון והעדכונים בזמן אמת הייתה מהותית יותר- ההצבעה ואפשרות הענקת מענקי הכסף ע"י הצופים חולקה למספר פעימות כאשר בכל פעם הודח מתמודד אחד מתוך שישית הגמר ונפתחה האפשרות להעניק מענקים מחדש למתמודדים שנותרו בתחרות, כך שבעצם פתחנו בכל פעם מחדש את האפשרות להצביע באפליקציה למתמודדים שונים בהתאם למתמודד שהודח בפועל.

מאות אלפי צופים שנכנסו בזמן אמת לאפליקציה ובחרו למי להעניק את סכומי הכסף השפיעו על הזוכה הסופי של 2025, דומיניק שרמן שזכה בפרס הגדול בטלוויזיה הישראלית עד כה והוכרז כמנצח הגדול של 2025.

הצבעת הגמר והכרזת המנצח של 2025

* באדיבות קשת.

Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©