EBU ותאגיד השידור הישראלי

The Eurovision Predictions App

11 אפריל 2019

אפליקציית החיזוי הרשמית שפיתחנו בעבור איגוד השידור האירופי דרכה יצרו הצופים ברחבי אירופה את החיזויים שלהם לקראת אירוע האירוויזיון.

The Eurovision Predictions App

לאחר ההצלחה של המוצר הראשון "דוז או בוז" שהקמנו בעבור ה- EBU (איגוד השידור האירופי) לאירוע האירוויזיון, חיפשנו את המוצר שימשיך את החוויה והמעורבות של הקהל לקראת האירוע, נקודת המוצא שלנו הייתה כי כולנו תמיד חושבים שאנחנו יודעים מה יהיו התוצאות עוד בזמן השידור החי עצמו, לכן חיפשנו לייצר פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר לקהל בכל אירופה לחזות את התוצאות של האירוויזיון.

אז איך עושים את זה חוויתי ומספיק מעניין? בניגוד לאתרי ההימורים כאן מדובר על מוצר רשמי של האירוויזיון, מוצר שעלה באפליקציה ובאתר הרשמי בכל אירופה, הוא פונה לכלל הקהלים בגילאים מגוונים, צריך להיות פשוט לתפעול, מותאם לכל הפלטפורמות ומספיק מהנה בשביל לייצר המשכיות וויראליות בעבור המשתמשים.

במהלך המחקר שערכנו זיהינו כי מלבד אתרי ההימורים שמאפשרים בכל אירוויזיון להמר על התוצאות, קיימים גם מוצרים דיגיטלים נוספים שעולים בפורומים ובקהילות קטנות יותר, אותם מוצרים מאפשרים לקהל "להמר" על התוצאות ולכן חיפשנו משהו קצת אחר. זיהינו כי בכל הפלטפורמות האחרות חסר ערך שאיתו יוצא המשתמש בסוף התהליך ולאתגר הזה הפננו את מירב תשומת הלב במהלך העבודה, דבר שהוכיח את עצמו והניב מאות אלפי שיתופים של החיזויים שיצרו המשתמשים לתוצאות האירוויזיון.

כדי לעודד יותר אנשים לייצר את החיזוי שלהם הוספנו סטריפ במסך הראשי של הפלטפורמה בו חשפנו חיזויים שונים שנוצרו ע"י אנשים שונים ברחבי אירופה עם הצגה של תמונת המשתמש שיצר את החיזוי ואיפה הוא מתגורר. דבר שגילינו כי צלח לנו, המשתמשים צפו בחיזויים וראו את התוצר הסופי שהפלטפורמה מנפיקה בסיום וזה גרם להם סקרנות ורצון ליצור את החיזוי שלהם.

המסך הראשי שהזמין את המשתמשים לייצר את החיזוי שלהם
המסך הראשי שהזמין את המשתמשים לייצר את החיזוי שלהם

ערך התחרות בפלטפורמה

ערך נוסף שמצאנו לנכון לשלב במוצר הדיגיטלי שיצרנו הוא "תחרותיות", לכן יצרנו פלטפורמה המדמה תחרות בין כלל חובבי האירוויזיון ומאפשרת לכל אחד להרכיב את הרשימה שלו ולחזות את התוצאות על פי מיקומים מהמקום הראשון ועד מקום 10, יצרנו אלגוריתם חכם שיודע לתת ניקוד על פי החיזוי של כל משתמש לרשימה המלאה ולא רק לתוצאה הראשונה, כך שבסיום האירוע הכרזנו על "מומחי האירוויזיון" מכל אירופה שהצליחו לחזות את התוצאות של האירוויזיון לשנת 2019.

"ערב טוב אירופה" מציגים את פלטפורמת החיזוי

ממשק יצירת החיזוי

כדי להצליח להנגיש את המוצר לקהל גדול ככל שניתן השקענו מחשבה רבה על הממשק, מעבר לחוויה חיפשנו לייצר ממשק נוח וקל לתפעול שמאפשר ליצור חיזוי בזמן קצר, ממשק מהנה שהמשתמש גם ירצה לחזור אליו בהמשך כדי לעדכן את החיזוי ככל שהאירוע מתקרב.

במסך יצירת החיזוי המשתמש בוחר כ- 10 שירים מתוך 41 שירי האירוויזיון וממקם אותם על פי המקומות שהוא חושב כי יגיעו אליהם בתוצאות הסופיות בתחרות. כדי לסייע למשתמש לייצר את הרשימה, כל שיר מוצג בממשק עם פרטים אודות המבצע, המדינה והאפשרות להאזין לשיר.

בגרסת המובייל יצרנו ממשק המאפשר גרירה של השירים בצורה פשוטה בין המקומות השונים ובגרסת הדסקטופ איפשרנו גם תמיכה במקלדת כדי להזיז ולמקם את השירים בנוסף לשימוש בעכבר.

 

התוצר הסופי בגרסת הדסקטופ לאחר יצירת חיזוי

התוצר הסופי

כל משתמש שייצר את החיזוי שלו נפעם לצפות בפעם הראשונה בפרומו שהממשק ייצר לו בהתאם לבחירות השירים ולחיזוי שהוא יצר. מדובר על אלגוריתם שפיתחנו שאוסף את השירים שהמשתמש בחר, חותך מהם מספר שניות מכל שיר ומייצר סרטון פרומו המשלב קטעים קצרים מהמקום ה-10 ועד הזוכה שבחר המשתמש.

החיבור החלק בין קטעי השירים, מעברי הסאונד, מהירות הסרטון והקליפים האיכותיים של כל שיר הפכו את התוצר הסופי ל"פרומו" טלוויזיוני שבזכותו הפכו החיזויים למאוד ויראלים ברשתות החברתיות. בתחילת הפרומו הוצגו שם יוצר החיזוי, התמונה שלו ובאיזו מדינה הוא מתגורר דבר שהפך כל חיזוי לאישי לאותו משתמש.

בנוסף לאפשרות לשתף את התוצר ברשתות החברתיות, איפשרנו ל"אמבד" את התוצר כך אתרי אינטרנט ועורכי תוכן ברחבי אירופה שילבו חיזויים של אנשים שונים בתוך כתבות תוכן בצורה אינטגרלית באתר האינטרנט שלהם או באפליקציה.

מודעות הקידום שהכנו ופורסמו ברשתות החבריות הרשמיות של האירוויזיון
מודעות הקידום שהכנו ופורסמו ברשתות החבריות הרשמיות של האירוויזיון

הצגת עשרת הגדולים בזמן אמת והיחס מהתקשורת

לאורך כל תקופת הפעילות בה הזמנו את הקהל ברחבי אירופה לייצר חיזויים, הצגנו במסך עשרת הגדולים את ממוצע התוצאות בזמן אמת, כך שכל אחד ובעיקר העיתונות והתקשורת יכלו ללמוד על הלך הרוח לקראת האירוע ולא להסתמך רק על סוכניות ההימורים שתמיד מקבלים במה בתקשורת לפני האירוע.

עד לרגע האחרון פורסמו תוצאות החיזויים בעיתונות הדיגיטלית והכתובה ברחבי אירופה ולעיתים אף ערכו השוואות בין תוצאות החיזוי בפלטפורמה לבין הסטטיסטיקות של סוכניות ההימורים השונות, ברוב המקרים הייתה קורלציה בין החיזויים.

הצגת משחק החיזוי באתר הרשמי של האירוויזיון
הצגת משחק החיזוי באתר הרשמי של האירוויזיון

"אני שמח ששני המוצרים שתכננו והקמנו הצליחו בממדים כאלו, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שה-EBU איפשרו לקהל לחזות את התוצאות לפני האירוע במוצר דיגיטלי רשמי של האירוויזיון" כך מספר גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב. "זה לא רק מי הזוכה, אלא הרכבת התוצאות במלואם ותחרות בינלאומית שהכריזה בסופה על המומחים ברחבי אירופה. מעבר לאפשרות החיזוי, ממשקי הסטטיסטיקה לימדו על הלך הרוח לקראת האירוע ואם פעם הסתמכו על על סוכנויות הימורים בלבד, שם נמצא קהל מסוג אחד, כאן יכלו להסתמך על תוצאות של קהל מגוונים רחבים יותר."

אלעד טנא, סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל בתאגיד השידור כאן מספר "כגוף השידור המארח, כאן דיגיטל רואה בשנת האירוויזיון הזדמנות מצוינת להשקת כלים ופיצ'רים חדישים שיהפכו את האירוויזיון ממופע טלוויזיוני אהוב לחוויה דיגיטלית שלא נראתה כמותה. בהמשך לפעילות האירוויזיון שלנו בסושיאל הכוללת יצירת תוכן סביב התחרות, הקמת אתר אירוויזיון ותפעול פלטפורמות אירוויזיון הפונות לישראל ולחו"ל".

 

אתגר הנגשת המוצר

כחלק אינטגרלי מערכי הליבה שנבחרו ע"י תאגיד השידור הישראלי ועם ההצהרה על "האירוויזיון המונגש בהיסטוריה" בו יונגשו גם השידורים עצמם לאוכלוסיות נוספות, הנגשנו גם את המוצר הדיגיטלי ואת פלטפורמת החיזוי . ביחד עם חברת A-2-Z שהיוותה הזרוע שבדק והנפיק דוח הנגשה למוצר שפיתחנו, הצלחנו להנגיש את המוצר בצורה מלאה ולאפשר לייצר חיזוי ורשימות דרך המקלדת או בעזרת "קורא מסך" לאוכלוסיית מסוגים שונים.

 

Rabbi Interactive Agency 2004-2019 ©