Exito & Caracol

Rapidamente שעשועון אינטראקטיבי

11 מרץ 2016

פיתוח הטכנולוגיה לשעשועון טלוויזיה אינטראקטיבי בהשתתפות הצופים. שודר מדי ערב בשידור חי בפריים טיים של ערוץ הטלוויזיה המרכזי בקולומביה Caracol ובשיתוף פעולה בין הערוץ לבין הרשת הקמעונאיות הגדולה בקולומביה "אקסיטו" (Exito).

לאחר שפיתחנו את הטכנולוגיה והאפליקציה למשחק הטלוויזיה טאץ' ששודר בקשת, זכה הפורמט להיכנס לרשימת עשרת הפורמטים המסקרנים של לשנת 2016 בכנס MIP TV בקאן. לאחר מכן מכרה קשת אינטרנשיונל את השעשועון לערוץ המרכזי בקולומביה "קאראקול" (Caracol), כאשר השעשועון שודר בקולומביה מדי ערב בפריים-טיים בשידור חי ביחד עם הטכנולוגיה שלנו ובשיתוף פעולה בין הערוץ לבין הרשת הקמעונאיות הגדולה בקולמביה "אקסיטו" (Exito).

קשת אינטרנשיונל (KI) הודיעה על מכירת הפורמט תוך שהיא מנצלת את אופיו המגוון של פורמט ה- Touch, המאפשר צורות שונות של שימוש. למהלך הצטרפה גם Grupo Éxito, חברת הריטייל הגדולה ביותר בקולומביה המפעילה רשת חנויות בתחום המזון, אופנה, אלקטרוניקה ובתחומים נוספים.

השינויים במבנה הפורמט ושילוב של המותג הקמעונאי הובילו אותנו ליצור בעבור הערוץ הקולומביאני את הגרסה הטכנולוגית שלו לפורמט כאשר לכל אורך התהליך עבדנו מול 2 גופים במקביל, ערוץ הטלוויזיה המרכזי בקולומביה Caracol ו Grupo Éxito, המותג הקמעונאי.

Rapidamente מתוך השידור החי ששודר מדי ערב בפריים טיים בקולמביה

המשחק

טאץ' הוא משחק "חוצה פלטפורמות" שמאפשר לצופים לשחק בו בבית במקביל למתרחש בתוכנית שמשודרת בטלוויזיה. המשחק שפותח על-ידי עידו רוזנבלום שודר בישראל במתכונת של פריצות בשידור חי בהם המשתתפים שמשחקים בבית מול הטלוויזיה נדרשים לגלות "מה לא בסדר בתמונה" תוך זמן נתון, במקביל למתמודדים בתוכנית המשודרת בטלוויזיה.

פורמט המשחק בגרסה הקולומביאנית נקרא "Rapidamente" ומתחיל בכל יום מחדש. במהלך היום המשתתפים משחקים באפליקציה ומנסים למצוא מוצרים שונים של מותגי הרשת הקמעונאית אשר מסתתרים באזורים שונים בתמונה המוצגת, על המשתמש לבצע זום ולזוז בתוך שטח התמונה עד לסימון מדויק בעזרת לחיצה טאץ' ארוכה על המוצר המסתתר. 

בשעה קבועה בסוף היום נסגרת האפשרות לשחק באפליקציה ומוכרזים 3 המשתתפים שהצליחו לזהות את המוצרים בתמונות בזמן הקצר ביותר, אותם משתתפים מוזנקים לשחק באולפן בתכנית בשידור חי, שם הם משחקים אחד נגד השני ולבסוף אחד מהמשתתפים זוכה בסכום כולל של 2,000 מיליון פזו קולומביאני (685K דולר). 

רשת Grupo Éxito, חברת הריטייל הגדולה ביותר בקולומביה המפעילה רשת חנויות בתחום המזון
רשת Grupo Éxito, חברת הריטייל הגדולה ביותר בקולומביה המפעילה רשת חנויות בתחום המזון

קמפיין פרסומי חסר תקדים ומליוני משתמשים בו זמנית

הערוץ המרכזי בקולומביה Caracol השיק קמפיין פרסומי חסר תקדים הכולל סדרת קטעים ששודרו בשידור חי במשך 15 ערבים רצופים בפריים טיים של Caracol Televisión.

בנוסף בכל סניפי רשת אקסיטו מוקמו מתחמים שלמים בהם יכלו המבקרים להשתתף במשחק מיד עם היציאה מהרשת. כל מתחם צולם ע"י צוות צילום מיוחד ומנחה שהוביל את המשחק וראיין את המשתתפים לרשתות החברתיות של אקסיטו.

בזכות הקמפיין המסיבי וכמות האוכלוסייה הגדולה בקולומביה שברנו גם את השיא שלנו במשתמשים שמשתמשים במוצר הדיגיטלי באותו זמן בדיוק. זה אילץ אותנו לנטר את השרתים בזמן אמת ובגלל הפרס המשמעותי בכל יום הקמנו ממשקים לניטור המידע כדי שנוכל לאתר או לזהות ניסיונות סייבר.

 

מסיימים קנייה ברשת Exito ומשתתפים במשחק (מתוך עמוד הפייסבוק של Exito)

כניסה עם מספר קופון חד ערכי

בניגוד לפורמט הישראלי, ההשתתפות במשחק בגרסה הקולומביאנית הייתה מותנית רק למשתמשים שיש להם מספר "קופון" אשר מאפשר את ההשתתפות במשחק, את הקופון יכלו לקבל הצופים בכל קניה מעל סכום מסוים ברשת הקמעונאית "אקסיטו" (Exito).

הפתרון הטכנולוגי שיצרנו כלל פיתוח של מנגנון "התחברות" מאובטח ושמירה של מיליוני קופונים בצורה מוצפנת בבסיסי הנתונים של האפליקציה. בקולומביה חיים כ- 50 מיליון איש, כל אדם יכול להשתתף במשחק מספר פעמים שכן כל קניה ברשת אקסיטו מאפשרת משחק, לכן ההיערכות שלנו הייתה רחבת היקף בשילוב של בדיקות אבטחה, בדיקות עומסים ויצירת סביבת שרתים אשר מסוגלת להתמודד עם מיליוני אנשים שיכנסו להשתתף בשידור חי.

בנוסף לפתרון הטכנולוגי לצורך ההתחברות למשחק, הדרישה של אקסיטו הייתה לקבל בזמן אמת כל קופון שהיה בו שימוש ישירות למערכות הפנימיות של אקסיטו, לצורך כך עמלנו במשך שבועות יחד עם יחידות הטכנולוגיה של הרשת הקמעונאית עד להתממשקות מלאה בין המערכות, כל זאת בצורה מאובטחת ומוצפנת.

UI UX ולוקאליזציה

אתגר נוסף שעמד לנגד עינינו הוא הצורך לשמור על ערכי המשחק של טאץ', לשמר את החוויה אך מנגד להצליח למתג את המשחק לשפה הגרפית של Exito.

מעבר למיתוג המשחק, התמודדנו עם מכשירי מובייל שלא קיימים בשוק האירופי הסטנדרטי, כך שלעיתים גדלי המסכים של המכשירים והרזולציות אילצו אותנו ליצור ממשקים שונים או לעיתים להתפשר על אלמנטים במסך. בתהליך הלוקאליזציה לשפה הפורטוגזית נעזרנו בחברות מקומיות שסייעו לנו בתרגומים של הממשק ובשינוי ניסוחים לעיתים כדי שיתאימו לסגנון הדיבור בקולומביה.

אתגר ה- Real Time

כחברה המתמחה בפיתוח מוצרים בטכנולוגיות "זמן אמת" ובהתאם לטכנולוגיית המשחק שפיתחנו בעבור הפורמט הישראלי, סנכרון הזמנים היה אחד האתגרים החשובים בפיתוח המוצר.

בדיוק באותו הזמן בו מציג המנחה תמונה על מסך הטלוויזיה בשידור החי, האפליקציה מציגה בסנכרון את אותה התמונה בדיוק ומאפשרת לצופים לשחק. בנוסף,בגרסה הקולומביאנית הוספנו מנגנונים נוספים המאפשרים למפעיל לסגור את אפשרות ההשתתפות במשחק בכל זמן. פיתוח מורכב עם השלכות טכנולוגיות רבות שכן נערכנו למצבים בהם מאות משתמשים מתחילים מספר שניות לפני מועד סגירת המשחק ואנו צריכים לייצר מנגנון שמתריע להם שלא ניתן להמשיך במשחק ולחסום כל אפשרות של משתמשים להמשיך ולשחק גם אם התחילו את המשחק לפני מועד הסגירה.

 

השעושעון האינטראקטיב שהחל בתוך סניפי אקסיטו

Rabbi Interactive Agency 2004-2019 ©