פסטיגל

Crowdr פסטיגל

04 דצמבר 2019

אז איך מפעילים קהל של אלפים בלי חיבור לרשת? 129 מופעי פסטיגל בהם הפעלנו את הקהל בעזרת טכנולגיית סאונד יחודית שפיתחנו, מעל ל- 600K הורדות ומקום 2 בחנויות האפליקציות.

על המהלך האינטראקטיבי המיוחד שעשינו ב-129 מופעי הפסטיגל השנה דובר רבות בין אנשי התעשייה, בתקשורת ובעיקר כולם הביעו פליאה איך עשינו את זה, במהלך החזרות כולם היו סקפטים שהטכנולוגיה שלנו באמת תעבוד כאשר האולם יתמלא באנשים, הרי איך אפשר להסביר לאנשי מופע על טכנולוגיה שנראית קצת דמיונית, השאלה המרכזית שכולם שאלו אותנו, "איך אתם מפעילים קהל של אלפים באמצעות אפליקציה ובלי חיבור לרשת?"  את התשובה לשאלה הצגנו כבר לאחר מספר מופעים עם מעל ל- 600K התקנות של האפליקציה ומקום 2 בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל במשך חודשיים רצופים.

אם אתם נמנים על מאות האלפים שהגיעו בחנוכה לפסטיגל, ככל הנראה גם אתם השתתפתם ברגע אינטראקטיבי בו הטלפונים של כל הקהל התעוררו לחיים והפכו את הקהל לאקטיבי במהלך המופע. אז כן, מדובר על טכנולוגיה שלנו שמבוססת על סטארט-אפ מקבוצת rabbi group בשם Crowdr שהוקם ע"י מנכ"ל רבי אינטראקטיב גיל רבי ביחד עם 2 בני נוער שאימץ ושילב במיזם.

מתוך המופע הראשון של הפסטיגל

"מתחברים לחיים האמיתיים", Play פסטיגל עסק במסר שבין העולם הוירטואלי למציאותי כאשר מסופר על "משחק" בו משחקים שחקני הפסטיגל, המשחק הופך בשלב מסוים למקום רע והיחידים שיכולים להציל אותו הוא הקהל עצמו שצריך להחזיר את מטבעות המשחק, באותו רגע מתעוררים מכשירי הטלפון של הקהל, מהבהבים עם הפנסים, רוטטים ומאפשרים לכל אחד לבחור האם הוא מסכים להחזיר את המטבעות שצבר במשחק בחזרה כדי להציל את המשחק. החוויה שנוצרה בקהל שילבה התרגשות של הילדים וההורים ותפאורה מדהימה בה כל מכשירי הטלפון מהבהבים בקצב אחיד בהתאם למתרחש במופע.

נועה קירל מציגה את האפליקציה לקהל, צילום: שיר קורן
נועה קירל מציגה את האפליקציה לקהל, צילום: שיר קורן

רובו של הקהל הגיע למופע עם אפליקציית הפסטיגל הייעודית שפיתחנו אשר הכילה סרטונים ותכנים משלימים לפסטיגל אך בזמן המופע האפליקציה משתנה והופכת לתומכת במופע בזמן אמת. אלו שלא התקינו את האפליקציה מראש יכלו להתקין אותה בכניסה לאולם ולפני תחילת המופע מתוך חנות האפליקציות של גוגל ואפל. 

כל מי שמצא את עצמו אי-פעם בתוך היכל עם אלפי צופים יודע שתקשורת אינטרנט או קליטה סלולרית במקומות כאלו כמעט בלתי אפשרית, לכן כדי לאפשר תקשורת בין מכשירי הטלפונים של הקהל ולדחוף להם תכנים בזמן אמת לפי הנעשה במופע השתמשנו בטכנולוגיית סאונד ייחודית שפיתחנו המבוססת על אלגוריתם שיודע להעביר מידע ללא כל צורך ברשת אינטרנט. 

"סיימנו בהצלחה כ- 129 הופעות בהם הטכנולוגיה שלנו פעלה בפסטיגל, מהאקספו בתל אביב ועד הארנה בירושלים." מספר גיל רבי, "הצלחנו בפעם הראשונה בישראל להעביר מידע ממשי בדומה לתקשורת אינטרנט רק בלי צורך באינטרנט במכשירי הטלפון של הקהל. בעזרת טכנולוגיית סאונד ותדרים שהאוזן של בני האדם לא מצליחה לשמוע הצלחנו להעביר מידע לטלפונים של הקהל."

הקהל הגיע כבר עם האפליקציה במכשיר אבל לאלו שלא דאגנו להזכיר לפני המופע
הקהל הגיע כבר עם האפליקציה במכשיר אבל לאלו שלא דאגנו להזכיר לפני המופע

הכל התחיל כאשר גיל רבי, מחלוצי הדיגיטל בישראל, הקים בעבור איגוד השידור האירופי ותאגיד "כאן" את המוצרים הדיגיטליים שליוו את אירוע האירוויזיון ברחבי אירופה, החיבור של רבי עם איגוד השידור האירופי וההצלחה של המוצרים שיצר,הובילה להזמנתו של רבי לשמש כמנטור בתחרות האקתון שנערכה בישראל בו הזמינו מפתחים וסטארטאפים ישראלים להציג טכנולוגיות לאירוויזיון. כך הכיר רבי את עמית סרוסי ומור בן יוסף בני ה 18 מאשדוד שבדיוק סיימו את הלימודים בתכנית "מגשימים" והגיעו להאקתון.

"מגיעים אלי למשרד מדי יום אין ספור רעיונות וסטארטאפיסטים שתמיד נמצאים "ליד" ובסוף זונחים את המוצר שלהם, גם הרעיון שעמית ומור הציגו לא נראה יוצא דופן במיוחד אבל כשהתחלתי לדבר איתם וראיתי את הקוד שהם כתבו הבנתי שמדובר בילדים גאונים שעם הכוונה נכונה יכולים להצליח בכל העולם", כך מספר גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב ומי שהקים את טכנולוגיית הכוכב הבא דרכה הצופים בבית מרימים את המסך בשידור החי.

ביחד עם רבי הקימו השלושה סטרטאפ בשם Crowdr והחלו בפיתוח של אלגוריתם המסוגל להעביר מידע ללא צורך בתקשורת אינטרנט. "אנחנו בעצם עובדים על טכנולוגיית סאונד שקיימת כבר עשרות שנים בשילוב של אלגוריתם ייחודי שפיתחנו, אנחנו מתחברים למערכות ההגברה במופע ומשדרים תדרים שהאוזניים של בני האדם לא מסוגלות לשמוע והאפליקציה שלנו כן" מספר רבי. "אני כבר הרבה שנים מייצר מוצרים לטכנולוגיית ריל-טיים ועד עכשיו לא מצאו פתרונות טובים למקומות הומי אדם שם נתקלים בבעיות קליטה סלולרית. העלויות הכספיות והמורכבות הטכנולוגית לא מאפשרים למפיקים לרשת בתקשורת אינטרנט איצטדיון שלם ושם הטכנולוגיה שלנו נכנסת לפעולה"

גיל רבי, מנכ
גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב באולם לפני המופע

הדרך של השלושה לא הייתה פשוטה, כדי לנסות את הטכנולוגיה הם היו צריכים למצוא אצטדיונים ואולמות עם אנשים רבים וגם להצליח לשכנע אנשי סאונד לאפשר להם לשדר תדרים לא סטנדרטים. "קיבלנו לא מכל כך הרבה אנשים מעולם הסאונד שנבהלו מהרעיון שאנחנו רוצים לשדר תדרים כאלו בציוד היקר שלהם, אפילו לא רצו לשמוע אותנו" מספר עמית. "בסוף גיל הצליח לשכנע כמה אנשי מפתח בחברת NMC שהסכימו לנסות את הטכנולוגיה שלנו באולם של הסינמה סיטי, זה היה מרגש ובעצם הפעם הראשונה שבדקנו את המוצר".

אחרי בדיקות וניסיונות הצליחו השלושה לאמת את הטכנולוגיה שלהם ושולבו ע"י NMC וסולן הפקות כחלק משלים למופע הפסטיגל, "היינו עם כל הקאסט לאורך החזרות למופע,  למרות שעשינו אין ספור בדיקות עדיין חששנו במופע הראשון, ברגע שמרגי פנה לקהל כדי להפנות את תשומת ליבם למכשירי הטלפון וראינו שהמוצר עובד לכל הקהל, ההתרגשות הייתה עצומה, גם שלנו אבל גם של אנשי ההפקה שהופתעו לראות את זה עובד" מספר רבי. 

מתוך המופע הראשון באקספו תל אביב

"במהלך החזרות הבמאי חנוך רוזן לקח את המיקרופון וסיפר לכל הקאסט כי מדובר על סטרטאפ ששותפים בו בני נוער בני 18, כולם מחאו כפיים וזה היה רגע יפה גם בשבילי, בסופו של דבר רואים יותר ויותר חברות שקונות סטארט-אפים של ילדים ובני נוער, רוב האנשים המצליחים בתעשייה מתחת לגיל 25 ואני חושב שהצלחתי לתת להם הרבה מהניסיון שצברתי בעשור האחרון" מסכם רבי.

 

הטכנולוגיה והמעבר בין אולמות

מופע הפסטיגל עובר כל מספר שבועות לאולם אחר, זה עבד מעולה בשבילנו כי ככה יכולנו לבדוק ולהוכיח את הטכנולוגיה שלנו במקומות נוספים. הטכנולוגיה שפיתחנו מבוססת על אלגוריתם סאונד ייחודי שיודע לזהות תדרים ספציפים ומוצפנים ולקבל דרכם מידע ישירות למכשיר, בגלל שכל אולם בנוי אחרת גלי הקול עוברים וחוזרים אחרת באולם עד לכל שורה וכסא באולם, לכן יחד עם אנשי הבמה, התאורה וההגברה עמלנו בכל מעבר כדי לוודא כי כל כסא באולם מקבל את התדרים שלנו בזמן הנכון ובעוצמה הנכונה.

במקרים בהם זיהינו כי התדר מגיע בעוצמה חלשה או לא מגיע בכלל, פעלנו ביחד עם אנשי הסאונד כדי לדאוג להעביר את התדר גם למקומות האלו או לייצר חלופות טכנולוגיות משלימות כדי להבטיח את תקינות האפליקציה בכל המקומות באולם ובכל אולם, כך עברנו בין מרכז הקונגרסים חיפה, אקספו תל אביב בגני התערוכה, באר שבע ואפילו באולם פיס ארנה הגדול בירושלים.

 

מתוך החזרות למופע

מינימום סיכונים

כדי להבטיח שהטכנולוגיה שלנו תעבוד בזמן אמת פיתחנו בשלבי הבדיקות באולם כלים שונים שעזרו לנו להבין באילו מקומות ספציפים באולם הטכנולוגיה שלנו תעבוד ואילו מקומות יתכן שיהיו קשיים בשל החזרות סאונד או הגעה של התדרים ברציפות שונה בשל מיקום הכסא או השורה באולם אל מול מערכות ההגברה, בין השאר פיתחנו אפליקציית עזר איתה הסתובבנו באולם בזמן שידור האות, האפליקציה דיווחה לנו על הצג בזמן אמת את עוצמת האות בכל מיקום באולם, דבר אשר עזר לנו להפחית את הסיכונים מראש ולדעת בדיוק מה הסטטוס שלנו והיכולות בכל אולם ואולם.

כדי לתמוך גם במקומות באולם בהם גילינו כי התדרים מגיעים בצורה לא תקינה פיתחנו פיצ'רים "מתקנים" באפליקציה עצמה כדי שהיא תדע לזהות מקרים בהם התדרים מגיעים דרך החזרות או באופן לא רציף, כך בעצם הצלחנו להגדיל את הטווח של התדרים ולאפשר לטכנולוגיה לפעול בכל שטחי האולם בהם נוכח קהל, יושב או עומד.

Rabbi Interactive Agency 2004-2019 ©