קשת

מי רוצה להיות מיליונר

17 יולי 2020

כשקיבלנו את המשימה לפתח את המשחק לשעשועון הטלוויזיוני, לא ידענו עדיין כמה הקהל בישראל אוהב את הפורמט הזה. מאות אלפי אנשים ששיחקו מהבית, עשרות מיליונים של משחקים ששוחקו ומשתמשים שניסו לשפר את הניקוד שלהם משחק אחרי משחק, הביאו אותנו למסקנה שהפורמט הזה אהוב, אבל לא פחות מכך, המשחק שיצרנו אהוב גם הוא, הקהל הישראלי התמכר אליו ולא הפסיק לשחק.

שעשועון הטלוויזיה מי רוצה להיות מיליונר משודר במדינות ובשפות שונות משנת 1998, ההצלחה רבת השנים הפכה אותו למותג טלוויזיוני מוכח ובינלאומי. כאשר קיבלנו את המשימה לפתח את המשחק הדיגיטלי שילווה את השידורים ויאפשר לקהל בבית להשתתף במשחק, ידענו שאנחנו עומדים מול אתגר משמעותי. וכן, גם אנחנו כמו כולם זכרנו את משחק הפיסי משנת 2007, מאז חלפו הרבה שנים, אנחנו בעידן המובייל וכעת זה הזמן שלנו ליצור את המשחק.

אז לקח לנו יום אחד להתאושש מהבשורה שאנחנו הולכים לפתח משהו היסטורי, ואז החל כבר התכנון,  איך יוצרים משחק שישאר דומה לשידור הטלוויזיוני אבל עדיין עם אוריינטציה של משחק מובייל, מה גם כי בשידור הטלוויזיוני יש מנחה שמוביל את השידור, מייצר מתח ורגש, דבר שנצטרך לגשר עליו בעזרת רכיבים אחרים בשילוב של אנימציות, אפקטי מסך, סאונדים ואלמנטים חזותיים נוספים.

הפרומו וקידום המשחק, מי רוצה להיות מיליונר

המשחק הדיגיטלי

מי רוצה להיות מיליונר הוא שעשועון טריוויה, שבו על המשתתף לענות על שאלה באמצעות זיהוי התשובה הנכונה מתוך ארבע תשובות אפשריות. השעשועון נפתח תחילה עם שאלות קלות בסכומים נמוכים ועם ההתקדמות מתקדם המתמודד לשאלות קשות יותר ולסכומים גדולים יותר. אם המתמודד ענה נכון על השאלה על השאלה הראשונה, הוא יזכה ב-100 ש"ח, על השנייה 200 וכן הלאה ל-300, 500, 1,000 כאשר רק זו גם תחנת המילוט הראשונה לצאת עם הכסף והנקודות. כך ממשיך המתמודד עד מיליון - הפרס המרבי במשחק הטלוויזיוני.

בשונה מהמשחק הטלווזיוני בו המתמודד משחק פעם אחת, המשחק הדיגטלי שיצרנו מאפשר למתמודדים לצבור את הניקוד שלהם בין משחקים ולעלות בדרגות, הדרגה הראשונה הינה "מתעשר", אחריה "מיליונר" כאשר המתמודד אוסף את המליון הראשון שלו, אח"כ יכול המתמודד להגיע לדרגות "מולטי מיליונר" ו"מיליארדר" שזו הדרגה הכי גבוה במשחק. 

בזכות שיטת הניקוד למשחק הדיגיטלי, השאלות הרבות במאגר וחווית המשחק, המשתמשים ניסו לאסוף את הניקוד המירבי בין המשחקים ושיחקו שוב ושוב כך שכמות המשחקים הגיעה לעשרות מיליונים כבר בשבוע הראשון של השקת המשחק. הקהל התמכר למשחק, הגדיל את הניקוד שלו ושיתף את התוצאה שלו עם החברים.

גם גלגלי ההצלה במשחק הדיגיטלי פועלים בדומה לשידור עם ההתאמות הנדרשות, גלגל ההצלה של הקהל מציג את נתוני הבחירות של המשתמשים האמיתיים במשחק הדיגיטלי, כאשר בגרסה הטלוויזיונית מדובר על הקהל באולפן. חבר הטלפוני הפך לחבר וירטואלי ו-50 50 פועל באופן זהה לגרסה המשודרת.

חווית המשתמש

כדי להעצים את חווית המשחק, שילבנו את הסאונדים הזהים מהמשחק הטלווזיוני ביחד עם אנימציות מורכבות שפיתחנו, שעון עצר שסופר לאחור עם שילוב של הבהובי מסך בשניות האחרונות שנשארו למענה, כניסות ויציאות של השאלות, מעברים אנימטיביים בסרגל ההתקדמות ועוד שילובים של אפקטי מסך נוספים שיצרנו הפכו את המשחק לחוויתי מאד וממכר.

הקפדנו ליצור הפרדה מוחלטת בין גרסת הדסקטופ למובייל כדי לא להתפשר על החלטות ולייצר חוויה מתאימה באופן ספציפי לכל פלטפורמה, דבר שהוכיח את עצמו כנכון עם נתוני השימוש במשחק.

 

מאות אלפי משתמשים בזמן אמת

כמו ברוב המוצרים שהקמנו, גם כאן, התכוננו למאות אלפי משתמשים שיכנסו בזמן אמת עם התחלת השידור בכדי לשחק, הצורך להתמודד עם מאות אלפי משתמשים המבצעים פעולה בדיוק באותה השניה ובמקביל באותו הזמן להציג את התוצאות על המסך בשידור חי הוא משהו שאנחנו מכירים כבר במשך שנים עוד מפיתוח הטכנולוגיה לאפליקציית הכוכב הבא אך הפעם נוסף לנו אלמנט נוסף, כמות המשחקים הגדולה שמשחק כל משתמש הצריכה מאיתנו לייצר פיתוח חכם בצד השרת עם אפשרויות עיבוד נתונים מהירה מיד לאחר השמירה כדי שנוכל לייצא את נתוני הזוכים תוך מספר שניות ולהציג את שמות הזוכים על מסך הטלוויזיה.

כחלק מפיתוח המוצר, פיתחנו מנגנון סטטיסטיקה וייצוא של נתונים בזמן אמת מהמערכת אל חדר המצב של התכנית, כך שבכל פעם בו הפנה ארז טל, מנחה השעשועון את הצופים לשחק במשחק, כלל הנתונים זרמו את חדר המצב ואנשי ההפקה יכלו לצפות בכמות המשתמשים בזמן אמת, במות המשחקים המשוחקים באותה עת ולהוציא גם את שמות הזוכים והמובילים נכון לאותו פרק זמן.

בניגוד למוצרי דיגיטל סטנדרטים בהם השימוש מתפרס על זמן רחב, באפליקציה של מי רוצה להיות מיליונר מתבצע פיק משתמשים עצום תוך מספר שניות, כמויות מידע עצומות המגיעות בזמן מינימום, לכן בשלבי הפיתוח הקדשנו מחשבה ותכנון כדי לפתח את המוצר בתצורה הנכונה הן מבחינת תשתית והן מבחינת קוד כדי שנוכל לעמוד בעיבוד כמויות המידע בזמן.

 

Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©