תוכן העניינים

"גיל! משהו מוזר, אנשים לא נחשפים לפוסטים שלי, יש לי 180K עוקבים אבל פתאום אני בקושי מקבלת תגובות ולייקים", "הכל ירד בחצי" אלו רק חלק מהפניות שקיבלתי לאחרונה מאנשי ציבור ואמנים שאני מלווה כבר מספר שנים.

אז לא, אין בעיה בפרופיל שלכם וזה לא משהו אישי אצלכם בלבד. שינויים באלגוריתם שאחראי על החשיפה של התכנים באינסטגרם השתנה כבר בחודש מאי השנה וככל הנראה התחלתם לשים לב לזה רק עכשיו.

ב-2016 התכנים בפיד של אינסטגרם הוצגו בצורה כרונולוגית, כמעט כל התכנים של אותם משתמשים שאתם עוקבים אחריהם היו מוצגים שם וככל שהייתם גוללים למטה כך הייתם רואים תכנים ישנים יותר. אינסטגרם טענה כי בגלל הסידור הכרונולוגי המשתמשים מצליחים לראות רק חצי מהתכנים החדשים של העוקבים ולכן החלה לשפר ולהכניס שינויים רבים לאלגוריתם שאחראי על אילו תכנים יוצגו בפיד.

ככל הנראה, השינוי המשמעותי ביותר הגיע אלינו במאי 2019, לטענת אינסטגרם, האלגוריתם החדש מתעדף את התוכן שהמשתמש רוצה לראות ומאפשר להציג עד 90% מהפוסטים של החברים האמיתיים של המשתמש ובכך הם מפחיתים את החשיפה של תכנים שפחות רלוונטי למשתמש וחשיפה לפייק ניוז.

השינוי באלגוריתם הביא משתמשים רבים להתלונן על ירידה חדה בשיעור המעורבות לפוסטים שלהם וכי הפוסטים פשוט הולכים לאיבוד ונעלמים.

 

חשיפה אורגנית באינסטגרם
רוב העוקבים שלכם לא רואים בכלל את הפוסט החדש שהעלתם
 

אז יש עדיין בכלל חשיפה אורגנית באינסטגרם?

רוב העוקבים שלכם לא רואים בכלל את הפוסט החדש שהעלתם. על פי מחקרים, פוסט סטנדרטי באינסטגרם מגיע לסביבות של 2% עד 6% חשיפה מכלל קהל העוקבים שלו.
כדי להכניס אתכם לפרספקטיבה, אם יש לכם 100 עוקבים, הפוסט שלכם יכול להגיע לעד 6 אנשים שיחשפו לפוסט, באם הפוסט מקבל מאותם אנשים לייקים או תגובות, האלגוריתם של אינסטגרם יציג את הפוסט לאחוזים נוספים, באם לא, הפוסט שלכם יקבר מהר מאוד ע"י האלגוריתם.

בדיקות של מומחים בתחום ומחקר שערכתי בעזרת אנשי ציבור ישראלים עם קהל עוקבים גדול הצביע על שינוי מעט שונה באלגוריתם ועל חוסר יציבות בין הפוסטים, אכן החשיפה ירדה באופן כללי, אבל עדיין הצלחנו לראות פוסטים שקיבלו חשיפה דומה לפני השינוי ואף לתוצאות טובות יותר לפני השינוי, מה שמצביע על כך שאינסטגרם מזהה ומנסה להבין את תוכן הפוסט או את האיכות שלו על פי התוצאות שהוא מניב.

למשל אם הפוסט נחשף לכ-100 אנשים, כמה מתוכם הגיבו או היו מעורבים בפוסט, במידה והפוסט הגיע לאחוז מעורבות טוב, אינסטגרם תגדיל את אחוז החשיפה ותציג את הפוסט לעוקבים נוספים, במידה ולא, ישאר אחוז החשיפה זהה ומוגבל.

בשורה התחתונה, פוסטים שלא מקבלים אחוז מעורבות גבוהה בשעות הראשונות לפרסום שלהם נקברים מהר מאד ע"י האלגוריתם של אינסטגרם ובעצם הופכים להיות מוגבלים מבחינת החשיפה, לכן אנשי ציבור רבים מרגישים ירידה דרסטית בלייקים ובתגובות שהם מקבלים לפוסטים.

 

ובכל זאת, איך אפשר לקבל יותר חשיפה אורגנית?

קודם כל תוכן, כמו בכל דבר, תוכן טוב, מעניין שאתם יודעים שהעוקבים שלכם יתעניינו בו בעל סיכוי גדול יותר לקבל חשיפה יותר גדולה כי מדד המעורבות שלו בשעות הראשונות יהיה גבוה יותר מתכנים לא מוצלחים, אבל מעבר לתוכן, יש כמה דברים שתוכלו לעשות בשביל לשפר את החשיפה.

האשטאגים ותיוגים של חברים

תיוגים והאשטאגים טובים כדי לסייע בחשיפה אבל עם הזמן אינסטגרם למדה כי חלקכם מנסים לרמות את האלגוריתם ומציפים בהאשטאגים שלא רלוונטים לתוכן. אז חשוב לא להגזים בכמות התיוגים שאתם מוסיפים לפוסט, כמות גדולה של תיוגים תעורר את החשד כי מדובר בפוסט שמנסה לקבל חשיפה בכוח וכמובן לא לתייג או להוסיף האשטאגים שלא רלוונטים לתוכן.

תזמון הפוסט

באם אתם משתמשים באינסטגרם כפרופיל עסקי או כ-יוצרים (creator) תוכלו להשתמש בכלי הסטטיסטיקה של אינסטגרם דרכו ניתן לראות באילו שעות אתם מעלים פוסטים בדרך כלל ובאילו שעות בממוצע קיבלתם את המעורבות הטובה ביותר.

אני בכל מקרה ממליץ לנסות לעלות תכנים דומים בשעות שונות במהלך היום ואפילו בימים שונים ולכתוב מה רמת המעורבות שקיבל התוכן בכל פעם, יש חשיבות עצומה לתוצאות שמניב הפוסט בשעות הראשונות מפרסומו ולכן אם תצליחו לדעת מהו התזמון הטוב ביותר עבור קהל העוקבים שלכם, תצליחו להגדיל את החשיפה האורגנית של הפוסטים.

שתפו את הפוסט לסטורי שלכם

אתם רואים מדי פעם בסטורי אנשים שמעלים את הפוסט שהם העלו גם לסטורי עם לינק שמפנה לפוסט עצמו ושואלים את עצמכם למה הם עושים את זה?

על פי פרסומים שונים של אינסטגרם, כמות השימוש והחשיפה לתכנים גדולה יותר בסטורי מאשר בפיד עצמו בו גוללים ללמטה, לכן אם תשתפו את הפוסט שהעלתם גם לסטורי שלכם, יתכן ותוכלו להעביר חלק מהעוקבים שלכם לצפות בפוסט עצמו.

אני ממליץ בדרך כלל לשתף את הפוסט לסטורי ולהוסיף טקסט או שכבה כלשהי שתעודד את העוקבים לעבור לצפות בפוסט עצמו או להגיב לו, חלק מאנשי הציבור אוהבים להסתיר את הפוסט ע"י GIF או הסתרה של חלק מהתמונה, זו גם דרך לייצר סקרנות ולהניע את העוקבים ללחוץ ולעבור לצפות בפוסט עצמו.

שיתוף הפוסט לסטורי מתבצע ע"י כניסה לפוסט עצמו, לחיצה על כפתור השיתוף (אייקון של חץ בצמוד לאייקון הלב) ולאחר מכן לחיצה על כפתור ה + Add to story.

הקפידו להיות אקטיבים

אם אתם מעלים תכנים לעיתים רחוקות, טבעי שהחשיפה האורגנית שלכם תהיה נמוכה יותר מאשר משתמשים שמעלים תכנים בתדירות גבוהה יותר. ההנחה הזו מתבססת על כך שהאלגוריתם של אינסטגרם דוחף ומציג את התכנים שלכם לאנשים ועוקבים שמתעניינים בכם, שצפו בפרופיל שלכם בשבוע האחרון או שיצרו מעורבות כלשהי עם התוכן שלכם בתקופה האחרונה.

כך שככל שתעלו תכנים בתדירות גבוה כך הסיכוי שיהיו לכם יותר אנשים שעדיין נמצאים במסגרת הזמן כמשתמשים שמתעניינים בכם גדול יותר.

תבקשו מהחברים הקרובים להגיב לפוסט בשעות הראשונות שלו

לכל אחד יש את האנשים הקרובים אליו שאפשר לפנות אליהם ולבקש מהם בצורה יזומה להגיב לפוסט בשעות הראשונות לאחר שהוא עלה. שכן ככל שאחוז המעורבות בפוסט בשעות הראשונות שלו יהיה גבוה יותר כך האלגוריתם של אינסטגרם יחשוף את הפוסט לעוקבים נוספים.

ואם אתם ממש רוצים, אתם יכולים לבקש גם מהחברים לשתף את הפוסט לסטורי שלהם, דבר שמעלה את הניקוד של הפוסט בצורה דרסטית וגם מביא חשיפה אורגנית נוספת מקהל העוקבים של החברים.

אימות חשבון האינסטגרם (וי כחול)

אינסטגרם לא מודה בכך ולא מצביעה על הבדלי חשיפה בין חשבונות מאומתים עם וי כחול לבין חשבונות רגילים אבל מבדיקה שאני ערכתי, חשבונות אשר קיבלו אימות זכו לחשיפה אורגנית גדולה יותר.

יתכן שזה קשור לרמת המעורבות של העוקבים ולא דווקא למשהו שקשור לאלגוריתם של אינסטגרם, אולי העוקבים מתייחסים יותר לתכנים שמוצגים מפרופיל מאומת עם סימון הוי הכחול ולכן מגיבים לו יותר ובכך מעודדים את האלגוריתם להמשיך לחשוף אותו לעוקבים נוספים, כך או כך, באופן מובהק ניתן לראות אחוזי חשיפה גדולים יותר בחשבונות שעברו אימות.

הגדילו את טווח החשיפה בעזרת מימון וקידום של הפוסט

רבים מאנשי הציבור שאני מלווה מתקשים לקבל את העובדה כי זה שבחרו לעקוב אחריהם מאות אלפי ישראלים לא אומר שרובם רואים את התוכן שלהם וכדי להגיע לחשיפה מלאה יש צורך בקידום הפוסטים בצורה ממומנת, לא דווקא מהמקום הכספי אלא מהתחושה שליד הפוסט שלהם תוצג המילה Sponsored (ממומן).

לא פעם אני מקבל תגובות בסגנון "מאות אלפים רוצים לראות את התכנים שלי ולכן הם עוקבים אחרי, זה לא הגיוני שאני צריך לשלם בשביל שהם יראו את מה שהעלתי".

התרגלנו לקבל בחינם אבל לאנשי ציבור ולמובילי דעת קהל שמשתמשים בפלטפורמה גם ככלי עבודה אין מנוס מלקדם פוסטים ,אין מה להתבייש בלקדם תכנים בתשלום, גם אם מדובר בפוסט אישי או בתמונה שלכם מחוף הים. יתרה מזאת, מי שידע להשתמש בכלי הפרסום של אינסטגרם בצורה טובה יוכל להגיע לתוצאות מעורבות מרשימות מאד, כאלו שלא היה ניתן להגיע אליהם גם בעידן בו האלגוריתם של אינסטגרם היה בתחילת דרכו והציג את התכנים בצורה שווה לכל העוקבים.

קידום הפוסטים יכול לחשוף את הפוסט שלכם לכל קהל העוקבים שלכם וגם לקהל מטורגט שלא עוקב אחריכם עדיין, כך שבנוסף לחשיפת הפוסט תוכלו גם לזכות לעוקבים חדשים שאולי יהיו מעורבים בתכנים העתידיים שתעלו ♦♦

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2019 ©