תוכן העניינים
05 בספטמבר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

פייסבוק נגד אפליקציות ועמודי ספאם


רשת החברתית פייסבוק מעלה הילוך ופועלת ביד נוקשה בארצנו הקטנה נגד עמודים ואפליקציות פייסבוק הנחשבים אצל פייסבוק באפליקציות "ספאם", לכן לפני שתגלו שהעמוד שלך נחסם או שהאפליקציה שלכם הורדה מהרשת, בפוסט זה אציג בקצרה איך לשמור על חוקיות בפייסבוק או מהן ה"גזרות" החדשות של פייסבוק? בחודש האחרון שמענו וראינו על אפליקציות רבות ועמודי פייסבוק אשר נסגרו או נחסמו ע"י פייסבוק בגלל סיבות שונות של הפרת חוקיות ומדיניות של פייסבוק, לעיתים אף הורדו אפליקציות אשר הושקעו בהן כסף רב ופיתוח מקצועי ומחושב, נדמה כי כמעט כלל האפליקציות אשר מבצעות פעולה של כתיבה על קיר החברים של משתמש האפליקציה הורדו ונסגרו באופן חד צדדי ע"י פייסבוק, ככל הנראה פייסבוק רוצה למגר את תופעת הפוסטים האוטמאטים אל קירות החברים ואת הודעות "הספאם" לטענת פייסבוק אל החברים השונים של המשתמש. נכון, יבואו חכמים ויטענו שהמהלך הזה פוגע באופן בוטה בפעילותם הויראלית של אפליקציות פייסבוק, אין ספק שיש השפעה ישירה על יכולת העברת האפליקציה בין חברים לאחר הסרה של אפשרות הפרסום על קיר החברים, אך למרות זאת ישנם דרכים חכמות, יצירתיות ומתקדמות לשמור על ויראליות האפליקציה בפייסבוק, לצורך כך ניתן להיוועץ עם מחלקת האינטראקטיב שלנו המתמחה בפיתוח אפליקציות פייסבוק תוך שמירה על תקינות וחוקיות פייסבוק. לא רק שפייסבוק מנסה להלחם בכל כוחה בספאם בתוך פייסבוק היא גם רוצה לשנות את האופן בה רוב מסעות הפרסום בפייסבוק עובדות, על פי תקנון פייסבוק אסור להכריח גולש לבצע לחיצה על LIKE לפני השימוש באפליקציה כלשהי, לטענת פייסבוק לחיצה על כפתור לייק אמורה להיות בחירה של הגולש ולא מתוך כורך והכרחה של הגולש לבצע זאת משמע אם נסכם זאת לשורה התחתונה של נושא זה, אסור להשתמש בקופי בעמודי פייסבוק של "לחץ LIKE ו ... ", עמודים כאלו רשאית פייסבוק לסגור או לחסום. אם זה לא הספיק לכם, ישנו נושא נוסף שקיבל תפנית משמעותית ואנו מברכים עליו, תחרויות הלייקים בעמודי הפייסבוק, פייסבוק לא מאפשרת ביצוע תחרויות לייקים, לא על קיר הפייסבוק ולא על תמונות באלבומים, נדמה דווקא שנושא זה דווקא בגלל גזילת משאבים שפייסבוק רוצים להסיר ולצמצם, למרות זאת, תפנית זאת יחד עם שלל המדיניות הכוללת של פייסבוק אולי תהפוך את הפרסום בפייסבוק למעניין יותר, יצירתי יותר ובעל ערך מוסף נוסף מאשר תחרויות לייקים שכמעט בוצעו בכל עמוד מותג שני ברשת החברתית. לסיכום, למרות שלל ה"גזרות" שהטילו פייסבוק והאכיפה של נושאים אלו, אנו רואים מגמה חיובים בשינויים אלו, אולי חלקכם מופתעים אך שינויים אלו יגרמו למסעות הפרסום בפייסבוק להיות איכותיים יותר בצורה משמעותית, על מנת לייצר קמפיין פרסום מוצלח יש צורך מהותי לבצע חשיבה מעמיקה ובניית אסטרטגיה פרסומית כמו בכל קמפיין פרסום במדיה אחרת. חשוב לציין, מדיניות פייסבוק הינה רחבה ומעמיקה מאוד, אנו הצגנו בפוסט זה רק כמה נקודות עיקריות מתוך כלל תקנון השימוש של פייסבוק למפתחים ולמפרסמים 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©