תוכן העניינים
01 בינואר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

פייסבוק אומרת לא לבאנרים


בהנהלת רשת החברתית הפופולרית פייסבוק החליטו להסיר את הבאנרים הפרסומיים באתר האינטרנט ולא לאפשר מכירה של באנרים אלא שימוש במודעות פרסום קטנות אשר הופיעו עד היום מעל הבאנר הפרסומי בכל עמוד ברשת החברתית. ללא ספק מכה קשה למפרסמים, לחברות ומשרדי הפרסום אשר מכרו שטחי פרסום בפייסבוק, ככל הנראה בפייסבוק החליטו לוותר על שימוש בבאנרים פרסומיים בעמודי האתר ולהתמקד רק במודעות פרסום אשר כל משתמש פייסבוק יכול לפרסם ולפתוח מודעה דרך ממשק האתר. בשנתיים האחרונות, חברת אורידיאן הייתה הבלעדית בישראל למכירת פרסומות באנרים באתר האינטרנט, הבאנרים היו משולבים בפורמט פלאש וGIF וזכו לחשיפות והקלקות מוצלחות מאוד, הפרסום בפייסבוק היה בין המוצלחים ביותר בישראל והכסף אשר הושקע ע"י המפרסמים הינו רב, כעת בעוד מספר ימים, המפרסמים יצטרכו להסתפק במודעת טקסט קטנה אשר משולבת עם תמונה סטטית. בנוסף לעמדה זו של פייסבוק לגבי הפרסום באתר, שינו באתר האינטרנט בחודש האחרון את הגדרות הפרטיות של כל משתמש, ניסו להראות כביכול הכחשה של הפרטיות אף בפועל פגעו ביכולת של המתמש לקבוע ולהחליט איזה נתונים יוכלו לראות החברים שלו ומשתמשי פייסבוק, בלי לשים לב או להודיע למשתמשי פייסבוק, ביום בהיר הופתעו מליוני המשתמשים לראות שהפרופיל שלהם חשוף ופתוח לצפייה לכל משתמש, גם שניסו להגדיר מחדש את הגדרות הפרטיות הופתעו לגלות שלא ניתן לחסום באופן מלא את הפורפיל לצפייה של משתמשים ברשת, כמו כן לא ניתן להסתיר את רשימת החברים של משתמש בעיני חבריו באתר, לא ניתן להסיר את פעולות המשתמש באופן קבוע ויש צורך לבצע מחיקה כל פעם של היסטורית פעולות תחת קיר המשתמש 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©