תוכן העניינים
27 בפברואר 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

גוגל מציגה תוצאות בזמן אמת מהפייסבוק


כותבים הרבה סטטוסים ברשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק ? רמת הפרטיות שלכם בפורפיל מאפשרת לכל אחד לקרוא את הסטטוסים? תתפלאו גם לגוגל. החל מיום רביעי האחרון החלה ענקית החיפוש גוגל להכליל בתוך תוצאות החיפוש גם תוצאות בזמן אמת של סטטוסים אשר נכתבו ע"י משתמשי הפייסבוק.  בפייסבוק כמובן מברכים על ההחלטה של גוגל להכניס את תוכן הסטטוסים לתוצאות החיפוש דבר אשר יוכל להגדיל את כמות הכניסות לפייסבוק בדרכים נוספות שלא היו קיימות עד כה. למרות כל זאת, למנוע של גוגל עדיין אין יכולת להגיע לכל הסטטוסים הפומביים של משתמשי רשת החברתית והוא מסתפק בסטטוסים מתוך PAGE ועמודים פומביים רשמיים, ככל הנראה בגוגל יכניסו בקרוב גם את האופציה של סריקת כל הסטוסים הפומביים של משתמשי פייסבוק. איך זה משפיע עלינו? אם נתייחס לאופציה בה המנוע של גוגל יוכל בעתיד לקרוא כל סטטוס פומבי של משתמש בפייסבוק דבר אשר צריך לעלות הספקטים רבים לפני שאנו מעדכנים סטטוס כלשהו, צריך לקחת בחשבון שכל מונח/ מילה שנכניס בתוך שורת הסטטוס בעת חיפוש פשוט בגוגל יוכלו למצוא את הסטטוס שלנו ואף להגיע ישירות לפרופיל שלנו דבר אשר מגדיל את משמעות ערך הסטטוסים בפייסבוק ואת ערך הפומביות שלהם. למרות זאת, משתמשים אשר הגדירו בהגדרות הפרטיות שכל הסטטוסים שלהם יהיו אפשריים לצפייה רק לחברים שלהם, גוגל לא תוכל להגיע אל הסטטוסים האלו. האם לינק בסטטוס נחשב ללינק לכל דבר? נושא קידום האתרים והלינקים דרך רשתות חברתיות ופרופילי משתמש עלה אין ספור פעמים בדיונים רבים בין חברות בניית אתרים ומקדמי אתרים באינטרנט בארץ ובעולם, דעות שונות ומחלוקות בנושא נשמעו אך ללא ספק המהלך הזה של גוגל מכניס את נושא הקידום מתוך הפייסבוק למשמעותי יותר. מבדיקה שערכנו,  במידה ואנו נפרסם סטטוס פומבי עם קישור, נוכל לגלות שגוגל אכן קורא את הקישור ואת תוכן הסטטוס אך עדיין לא ניתן לקבוע מה הערך שהוא נותן לקישור מתוך הסטטוס. בדקנו את זה! 03/03/2010 האמת, זה לא כמו שגוגל סיפרו לנו, התוצאות אומנם מוצגות אבל רק לאחר 8 ימים מאז שהסטטוס פורסם ב-PAGE גוגל הציגה אותו בחיפוש וגם זה אחרי שהיינו צריכים להכניס את כל הסטטוס המלא בשורת החיפוש של גוגל ולא חלק ממנו או מונחים מסוימים מהסטטוס, כנראה זה עדיין לא עובד כמו שהם תיכננו. נמשיך לעקוב ולעדכן 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©