תוכן העניינים
21 אפריל 2018 / מאת רבי אינטראקטיב

טעות במספר, גיל רבי בראיון ל-7 לילות


גיל רבי, מנכ"ל ומייסד סוכנות הטכנולוגיה רבי אינטראקטיב התראיין לכתבה במוסף 7 לילות של ידיעות אחרונות בסוף השבוע וסיפר אודות החשיבות של הדיגיטל עבור אמנים, יוצרי תוכן ומוזיקאים בפרט. כבר מספר שנים שהמשרד מלווה אמנים מהשורה הראשונה בישראל בזירות הדיגיטל תחת חברת הבת של הסוכנות בשם Mervix וזו הפעם הראשונה שרבי מספר על תחום המוזיקה בישראל בגילוי לב.

לכניסה ולקריאה מלאה של הכתבה במהדורה הדיגיטלית של ידיעות אחרונות לחץ כאן או לפתיחת הכתבה בפורמט PDF. להלן חלקים נבחרים מתוך הכתבה שפורסמה ע"י רז שכניק.

אם הווידיאו הרג את כוכבי הרדיו, היוטיוב מחסל את כל מה שהיה לפניו. במוזיקה הישראלית של היום יש מלך ברור: מספר הצפיות בקליפ. נתון אחד שהפך לגורם המכריע ביותר בסיכוי של שיר ושל אמן להצליח. המשוואה פשוטה - הרבה צפיות בקליפ מגדילות את ההתעניינות של כלי התקשורת באמן ומקפיצות את יחסי הציבור שלו.

הרבה צפיות מביאות הופעות שמכניסות יותר כסף, וחשוב לא פחות - הרבה צפיות מגדילות את הסיכויים של שיר להיות מושמע ברדיו. גורם קריטי לכל אמן, בטח למי שנמצא בתחילת דרכו.

על פניו זה נשמע הגיוני. הרשת הרי משקפת את מה שהציבור אוהב באופן ישיר ובלי מתווכים. היא יכולה ללמד עורכים מוזיקליים, עיתונאים וכל חוליה אחרת בשרשרת למה הקהל מתחבר. אלא שבחלק גדול מהמקרים, הצפיות האלה נקנות על ידי האמנים בכסף. לכן המספרים למעשה לא באמת משקפים שום דבר חוץ מכמה עמוק אמנים והצוותים מנהלים אותם דחפו את היד לכיס. וזה לא רק צפיות בקליפים, אלא עוקבים באינסטגרם, תגובות בפייסבוק ובאינסטגרם, לייקים, וכמעט כל מדד אחר ברשתות החברתיות שיכול להצביע על אמן כלשהו כעל מישהו חם.

גיל רבי

כל המומחים שאיתם שוחחנו טוענים שהמספרים האמיתיים ביוטיוב של האמנים בישראל נמוכים בעשרות אחוזים ממה שמוצג לנו במציאות. "הרבה מאוד מהנתונים שאתם רואים הם למעשה מספרים שרכשו אותם בכסף", קובע גיל רבי, מבעלי חברת רבי אינטראקטיב, שנחשב לאחד המומחים בישראל לפלטפורמות דיגיטליות ורשתות חברתיות. "פעם תחנות רדיו היו עושות שטיפות מוח על שירים, היום זה יוטיוב", הוא מסביר. "אני ייצרתי ככה כמה להיטי יוטיוב בצורה לגיטימית לגמרי וראיתי שהשירים האלה נכנסו לרדיו אחרי שלא רצו לקחת אותם בתחנות. אז יפה, עכשיו בתחנות הרדיו לכאורה מקשיבים לרחוב - אבל בעצם אין רחוב".

 

גיל רבי

החברה של רבי אחראית בין השאר על פיתוחים של אפליקציות להצבעות ל'הכוכב הבא' וגם לאחת מחברות כרטיסי האשראי הגדולות בעולם. "תעשיית המוזיקה לא באמת עניינה אותי, אבל על הדרך התחילו להגיע אמנים שאנחנו עוזרים להם להתקדם ברשתות החברתיות ולהנגיש את התוכן שלהם לקהל חדש", הוא מסביר. "בשלוש השנים האחרונות נוצרה בעיה גדולה מאוד ואני לא רואה שהיא הולכת להיפתר. אמנים ואנשי בידור עומדים חסרי אונים מול הדרישה למספרים ביוטיוב, באינסטגרם, בפייסבוק. הרדיו רוצה מספרים, היחצ"נים של האמנים רוצים להציג את המספרים, גם אתם לא תעשו כתבה על מישהו חדש שאין לו מספרים טובים ביוטיוב.

גיל רבי

"האמנים נכנסים ללחץ, הם חייבים את הצפיות ופונים לגופים שונים כדי להעלות את הנתונים, חלק מהגופים הללו עושים מאמץ לפרסם את היצירה של האמן בצורות לגיטימיות ומביאים תוצאות אמיתיות, שעוזרות לשיר להצליח. ואחרים לצערנו משתמשים כנראה בטקטיקות פחות לגטימיות" 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©