תוכן העניינים

בתחילת 2010 שחררו פייסבוק בעמוד המפתחים עדכונים בנוגע לשינויים שאמורים היו להתבצע באמצע שנת 2010 בניהם הקטנת רוחב הלשוניות בעמודי פייסבוק ל520 פיקסלים ואפשרות איסוף כתובות דואר אלקטרוני של משתמשים באפליקציות. אכן איסוף הכתובת כבר עובד, כמובן שלפני השימוש באפליקציה מופיעה הודעה לגולש אותה הוא צריך לאשר בה מופיע שהוא מודע לכך על שליחת הנתונים השונים לאפליקציה, בין השאר גם מופיעים הנתונים של כתובת הדוא"ל המצויינים בנפרד. שינוי נוסף שהרגיז את קהילת המפתחים וגם אותנו הינו הסרת האפשרות לקוביות פרופיל בעמוד הקיר בצד שמאל, שינוי זה עדיין לא נכנס לתוקף משום מה, גם הקטנת רוחב הלשוניות מ760 פיקסלים ל-520 פיקסלים עדיין לא בוצע ולמרות שפייסבוק הודיעה כבר מספר פעמים על השינוי, עד כה הרוחב נשאר 760 פיקסלים נכון לרגע כתיבת פוסט זה. אנו נתמקד כעת בשינוי שעשה אצלנו הכי הרבה רעש ומהומה, הקטנת רוחב הלשוניות, הדבר הראשון שהבנו עם שחרור ההודעה הזאת של פייסבוק שמתחיל תהליך מסובך ומבולגן מול הלקוחות. מה עושים עם כל עמודי הפייסבוק המועצבים ובנויים ברוחב 760 פיקסלים? איך מבצעים התאמות בצורה טובה? מתי לבצע התאמות? האם השינוי הזה יתבצע בכלל או שזה עוד אחד מהשינויים שפייסבוק תעלים בסופו של דבר כמו הרבה אחרים. לבינתיים הפצנו הודעה כללית לקהל הלקוחות על השינויים תוך דרישה מהלקוחות האם להענות לביצוע גרסה מוקטנת של עמודי הנחיתה, מי שאישר את ההתאמה זכה לביצוע גרסה לעמוד ברוחב המוקטן, גרסה שיושבת לה בספריות הגיבוי שלנו על גבי השרת כבר המון זמן ולא זכתה עדיין לראות אוויר אינטרנט, למה? כי פייסבוק מבלבלים אותנו, כמו תמיד. עד רגע זה עדיין אין תאריך ועדכון מדויק על השינוי של רוחב הלשוניות. אם נדבר קצת על ההשפעה על העיצוב והקונספט הגרפי של העמודים, האמת, כשחשבנו על זה בהתחלה עם שחרור הידיעה הזדעזנו לחשוב מה עושים ואיך יוצרים קונספט גרפי וממשקים זהים בפורמט קצר בהרבה, אך בפועל דווקא המיקוד של הרוחב גרם לממשקים להראות איכותיים יותר, גרם ללקוחות להסיר טקסטים ומידע לא נחוץ ואף מיקד את הלקוחות ואת הקוסנפט עצמו למטרה השיווקית. דבר מעניין מאוד בנושא, אם וכאשר יתבצע השינוי, כיצד כלל הלקוחות יגיבו לשינוי הזה, אם נוכל לדמות את זה ללקוח שרוכש רכב ולאחר חודש מחירי הדלק עולים, איך יגיב הלקוח ? שאלה נוספת שעולה בימים האחרונים בקרב מפתחי פייסבוק, מה יקרה לעמודי הפייסבוק הרחבים אשר לא יבצעו התאמה, האם תתווסף פס גלילה רוחבי אשר יאפשר גלילה אופקית או שמא אולי עמודי הפייסבוק יחתכו ולא יראו פשוט את ההמשך שלהם. עדכונים בנושא זה יפורסמו באופן שוטף כאן בבלוג שלנו 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©