תוכן העניינים

כמו שכולנו כבר מודעים לעובדה הברורה שלכל בית עסק בישראל שמכבד את עצמו מהקטן לגדול יש צורך באתר אינטרנט, כל בית עסק צריך להתאים לעצמו את האתר הטוב ביותר לצרכים של העסק עצמו.אז הגעת למסקנה שגם אתה צריך אתר , פנית לחברת בניית אתרים כלשהי שמצאת ברשת , נפגשת עם נציג החברה שלא הבנת שום דבר ממה שהוא אומר ולאחר מכן קיבלת גם הצעת מחיר בומבסטית שגמרה לך להחליף צבעים מכחול לאדום ובחזרה.

 

אז קודם כל תירגע, אתה לא הראשון שזה קורה לו, אבל אתה צריך להבין שבשביל לדאוג לצרכים שלך ולאתר שבדיוק אתה צריך , אתה חייב להבין קצת ממה שקורה, בניית אתר אינטרנט זה לא כמו לקנות חולצה בחנות בגדים או לחם במכולת, במידה ואתה לא מבין בתחום ואתה נותן לחברת בניית האתרים לפעול באופן חופשי , הסיכוי שהאתר יתאים לעסק שלך ויממש את הפוטנציאל שאתה יכול להפיק ממנו הוא קלוש.

טוב אז אתה לא מוותר ומחליט לפנות לחברת אתרים נוספת שמצאת ברשת, הסיפור חוזר על עצמו ואתה מקבל הצעת מחיר זולה בחצי מההצעה שקיבלת מהחברה הראשונה, אתה מתחיל להתבלבל, האם הם לוקחים יותר כי הם עושים עבודה טובה יותר ? או שהם לוקחים יותר כי הם מרוויחים יותר על העבודה ?. היום בשוק בניית האתרים בישראל המחירים אינם קבועים, ניתן לקבל במקומות שונים על אותם צרכים מחירים מגוונים ושונים. אז איך באמת יודעים במה לבחור ? אפרט בהמשך.

 

בזמן האחרון נכנסו לתחום הרבה מאוד חברות אינטרנט קטנות וטובות המעניקות יחס אישי וליווי ובכך אתה מבין את כל תהליך בניית האתר שלך ע"י הסבר מדוקדק על אופן העבודה, עוד דבר שאתה צריך לדעת, העבודה לא תתחיל עד שלא תשב עם מעצב / ביצועיסט / נציג כדי שהוא יוציא ממך את מה שאתה צריך ויכוון אותך בדיוק לדברים הנכונים, באופן הזה תוכל להוזיל את האתר, לקבל את הדברים שבאמת נחוצים לך, להיות מעורב בעבודה וכמובן לקבל עיצוב שמתאים בדיוק לעסק שלך. במקרים מסוימים יכול להוריד אותך נציג החברה מעץ גבוה ולהגיד לך "אתה לא צריך את זה" "זה יספק אותך" וכדומה...

ברוב המקרים אתה צריך להקשיב לעצות אלו, קח בחשבון שהבנאדם כבר בנה המון אתרים ללקוחות והוא יודע את שימוש העסקים והצרכים באינטרנט ( כמובן שהכל בתנאי שהוא נפגש איתך והבין בדיוק את הצרכים המדויקים שלך ומה המטרה שלהם). אחרי ההקדמה הזאת, אני אעזור לך בכמה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך לפני בניית האתר.

 

נתחיל באמת בחשיבה אודות העסק שלך, מה צריך להיות באתר? מה המטרה של כל דבר? האם זה הכרחי ? לאחר מכן נחשוב מי קהל היעד של האתר? מה התקציב שלך להשקעה בבניית האתר ? מי הולך להיכנס אליו ? איך לגרום לגולש אנונימי להפוך ללקוח חדש ? האם אנחנו בעצם רק רוצים לעשות רושם באתר שלנו ? למתג את העסק שלנו בצורה גובהה יותר ? איך אתה מביא גולשים וצופים לאתר לאחר בנייתו וכדומה... אחרי שענית לעצמך על כל השאלות האלו, תערוך סקר שוק קטן באינטרנט,תבצע חיפושים על מתחרים שלך בארץ ובעולם, תקבל רעיונות (שוב אני מדגיש רק רעיונות, בניגוד להרבה אנשים שמבקשים "כזה אני רוצה" ) , תלמד מהטעויות שלהם , תדמיין בראש את העיצוב שאתה רוצה לראות באתר שלך ואז אחרי כל זה הגיע הזמן למצוא את הבנאדם הנכון שיבנה לך את האתר.

ברגע שתגיע מצויד בנתונים האלו ובמידע הזה יהיה לך הרבה יותר קל לשחות , אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה איך ולמה, עכשיו רק נותר לבחור את הטוב ביותר, לקבל הצעה שמתאימה לך ולתת הוראה להתחלת העבודה. עוד עצה שאני ממליץ עליה היא אופן העבודה, לדעתי על מנת לרצות את הלקוח בצורה הטובה ביותר ועל מנת שאתה תקבל את האתר שבאמת אתה מצפה לקבל יש צורך לחלק את העבודה לחלקים בהם אתה הלקוח צופה לאחר כל חלק ונותן הערות.. הרבה אנשים מהתחום יגידו שלא עושים דבר כזה, ולא מראים ללקוח חצי עבודה, אבל דעתי שונה מהם, להראות סקיצת תמונה של עיצוב האתר ללקוח הוא דבר הכרחי אשר ייתן ללקוח פרספקטיבה איך יראה האתר שלו, כמובן שזה בעירבון מוגבל ויהיו עוד שינויים רבים לאחר הפיכת האתר לשפת אינטרנט או פלאש.

 

אם נשתף את הלקוח באופן העבודה, הוא ירגיש הרבה יותר מעורב, יקבל יחס אישי ונהנה מהתהליך אבל הכי חשוב אתם תחסכו לעצמכם עבודה כפולה של לקוחות לא מרוצים מהעיצוב אחרי שכבר האתר בנוי וצורך בבניית אתר מחודש / ביטול העבודה. כמובן שאין צורך לציין שחברת האתרים תתחייב שהיא בונה את האתר באופן מתאים למנועי חיפוש שונים ולגוגל בפרט, איני מדבר על קידום אתרים מקצועי שעולה עוד כסף והוא נושא בפני עצמו, אלא על בניית אתר מותאמת בקוד תקין על מנת לאפשר לרובוטים של מנועי החיפוש להבין את האתר. נושא נוסף שכל לקוח צריך לשים לב אליו לפני חתימה על הזמנה עבודה ובחירה בחברת בניית אתרים, הוא הזמנים, לזמנים כמו בכל דבר יש אפקט משמעותי, לקוח שנמרחת לו העבודה לזמנים ארוכים ירגיש לא מרוצה מהעבודה ומתהליך העבודה, לכן לפני כל סגירת על הזמנת עבודה יש להגדיר זמנים מדויקים עליהם מתחייבים 2 הצדדים הן מצד הלקוח להעביר חומרים מסודרים והן מצד חברת בניית האתרים לסיום העבודה / הגשת סקיצה וכדומה. הסתיימה העבודה, יש לך אתר מרשים שמשרת את הצרכים של העסק שלך, השתדל תמיד שהאתר שלך יהיה הכי מעודכן באופן תמידי במידה וקיימת בו מערכת ניהול תוכן על מנת לגרום לגולש לחזור שנית לאתר שוב ושוב 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©