תוכן העניינים
16 בנובמבר 2009 / מאת גיל רבי

בניית אתרים - בחירת צבעים


בניית אתרים עם בחירת הצבעים המתאימים חשובה באותה מידה כמו בחירת גרפיקה ותוכן. מאמר זה דן בגורמים שיש להביא בחשבון בעת בחירת הצבעים בבניית אתרי אינטרנט. לצבעים יש השפעות רבות על אנשים. צבעים מסוימים יכולים לעורר רגשות אצל אנשים מסוימים. תגובות רגשיות יכולות להשפיע על דמותה של החברה שלך במוחם של המבקרים ויכולות להיות בעלות השפעה גדולה על המותג של החברה שלך.

אם אתה לא מאמין שצבע מעורר רגש, זכור את הביטויים, " מפלצת בעלת עיניים ירוקות " או "רואה אדום" או "במצב רוח שחור". ירוק בעיניי המפלצת הוא התייחסות קנאה, רואה אדום פירושו אדם כועס ומצב רוח שחור מתייחס לדיכאון. אנשים נוטים לקשר צבעים עם מצבי רוח ספציפיים. טקסטים מדעיים הוכיחו כי צבעים שונים יכולים לגרום לאדם להיות שמח, עצוב, רגוע, נרגש, כועס או חושש. כל מה שיכול לעורר תגובות של אנשים אלה צריך להיות מתוכנן בקפידה בעת תכנון ובניית אתרים. הצבעים נוטים להיות מסווגים "נייטרלי," חם "או" מגניב ". אז בואו נסתכל על כמה מהם. בניית אתרים - צבעים ללא שינוי: לבנים – בניית אתרים בצבעים לבנים משמע על טוהר וניקיון. בתרבויות המזרח לבן הוא הצבע של המוות בעוד בתרבויות המערבי הוא הצבע של נישואים ותקווה. אפורים – בניית אתרים בצבעים אפורים אמור להפריש אמינות ושמרנות. גוונים של אפור הם אחד מצבעי הלבוש הפופולארי ביותר עבור העסק. החומים – בניית אתרים בצבעים חומים מסמלים את כדור הארץ, הבית והמשפחה. שחורים – בניית אתר בצבעים שחורים מסמלים כוח, אלגנטיות ותחכום. בתרבויות המערב גם מייצג מוות. צבעים חמים אדומים – בניית אתרים ועיצובם בצבעים אדומים מצויינת למשיכת תשומת לב. לכן הם משמשים לעתים קרובות למטרות מכירה, להדגיש נקודות ספציפיות. האדום מסמל, כעס, אלימות, תשוקה, ותשוקה ממש יכול להעלות את לחץ הדם של מבקרי אתר האינטרנט שלך. צהובים – פיתוח אתרים בצבעים צהובים יכולה לסמל להיות חולשה או פחדנות אך גם חמימות ואושר. כתומים – עיצוב אתרים בצבע כתום קשור בארה"ב לליל כל הקדושים. הוא גם יכול לעורר תיאבון של אדם. ורודים – בניית אתרים בצבעים אלו בדרך כלל מסמלת את התמימות, הנשיות והרומנטיקה.

צבעים נוספים: כחול – לעיצוב אתרים בצבע כחול יש השפעה מרגיעה על אנשים. הוא נוטף אמון. רבים מהמוסדות הפיננסיים ומוסדות הבריאות נוטים להשתמש בצבעים כחולים. הכחול יכול גם לדכא תיאבון. הירוק – בניית אתר בצבע ירוק מייצג קנאה, תאוות הבצע וחוסר הניסיון, הוא גם מייצג כסף עושר. סגול – בנית אתר בצבע סגול נוטה לסמל יצירתיות. גוונים כהים יותר היו שמורים פעם עבור תמלוגים וגוונים קלים היו קשורים בדרך כלל עם רומנטיקה. צבעי האינטרנט הבטוח: מסכי פלזמה ו LCD מציגים את כל הצבעים אחרת. יש 216 צבעים שניתן להציג על כל סוג של כל צג בדפדפן אינטרנט שיראה כמעט זהה. 216 אלה נקראים צבעים האינטרנט הבטוח. אם צבע אחיד חשוב, אתה צריך רק להשתמש בצבעי אינטרנט בטוח בבניית האתרים שלך.

ערכות צבעים: ערכת צבעים יכולה להיות מורכבת צבע אחד, צבעים מנוגדים או צבעים משלימים. צבעים משלימים - תוכניות צבעים משלימים משתמשות בשני צבעים או יותר אשר נראים טוב יחד ויוצרים תערובת נעימה אשר מושכת את רוב מבקרי אתר האינטרנט. צבע אחד יכול להיות דומיננטי והאחר משמש להחמיא לו. צבעים מנוגדים - הניגודיות של הצבעים בשני צבעים או יותר נועדה כדי ליצור בעיני המבקר "אפקט גרירה". לדוגמה, באמצעות דף רקע כחול כהה, מסגרת אדומה סביב אזור הטקסט ורקע לבן עם טקסט שחור אופיינית לערכת צבע מנוגדים באתר שלך. בבניית אתרים, מעצבי אתרים צריכים להיות זהירים כאשר באמצעות צבעים מנוגדים הם עלולים "לנדנד", למשל טקסט אדום על רקע כחול יכול לפגוע בעיניים של כמה אנשים, בעוד שבשאר השילובים הם רק צריכים להתמקד.

הנחיות כלליות: הנה כמה הצעות כיצד צריך לעשות את בניית האתרים ודפי האינטרנט שלך קריאים עבור כולם. • הטקסט צריך להיות קריא. ברור ששחור על גבי לבן הוא ברירת המחדל אבל האחרים הם גם טובים. לבן או צהוב יכולים להיות הצבעים הבהירים האחרים על רקע שחור או כל צבע אחר כהה. צהוב, ירוק או אפור על לבן ממש לא. • שימוש בצבעים שאינם מושכים ונעימים לעין. • בחר את הצבעים שמציירים את התמונה שאתה רוצה לתת למבקרים שלך. • עבור צבעים עקביים בין דפדפנים שונים השתמש בצבעי אינטרנט בטוח. • אין להשתמש בתמונות ובצבע עוצמתי כרקע מאחורי טקסט. זה מקשה על הקריאה. אם אתה משתמש בתמונה, השתמש בסימן מים דהוי. • בניית אתרים ועיצוב אתרים בצבעים שצריכים להיות אחידים על כל דפי האינטרנט שלך כדי ליצור מותג עבור האתר שלך. תן למבקריך לדעת שהם עדיין באתר האינטרנט שלך. כשאתה מגיע בעיצוב האתר שלך, בחר את ערכת הצבעים, הגרפיקה והתוכן שלך בזהירות. המראה הכללי אשר יקבע את הרושם שהאורח מקבל על החברה שלך יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©