תוכן העניינים

באתר האינרנט של הארץ במגזין "קפטן אינטרנט" פורסמה השבוע כותרת זו. רובנו מתחום האינטרנט נמנענו לבנות אתרי פלאש ללקוחות אבל עם העובדות אי אפשר להתווכח: אתרי פלאש מרשימים יותר, מזמינים יותר , יפים יותר וגם מוכרים יותר. הלקוחות רוצים יופי, יוקרה ומאבדים את האפקט הכי חשוב, להביא גולשים / לקוחות לאתר. ניתן להקים את האתר הכי יפה שיכול להיות, אבל בלי גולשים שיגיעו אליו זה בדיוק כמו רכב מפואר ללא רשיון נהיגה. בכתבה בקפטן אינטרנט ציינו שגוגל גוגל הכריזה בבלוג הרשמי שלה כי החלה לסרוק אתרי אינטרנט מבוססי פלאש ו-JavaScript. עד כה, אתרים אלה לא נכללו בתוצאות החיפוש של החברה כיוון שטכנולוגיית הפלאש איננה טקסטואלית. אך צריך להבין כמה דברים: גם היום הרובוטים של גוגל לא יכולים לקרוא בשום צורה אובייקטים של פלאש ! קובץ פלאש הוא קובץ חיצוני הנטען מתוך דפי HTLM. כמו לטעון קטע וידיאו לכל דבר. הרובורט של גוגל לא יכול להכנס לקובץ סגור של פלאש בשום אופן או דרך. אז מה באמת התכוונו בגוגל ? מעצבי פלאש ומתכנתי פלאש שהספיקו לעבוד על פלאש CS3 של חברת ADOBE כבר הרגישו בשינוי החל באופן יצירת דפי HTML לאחר סיום עבודת הפלאש. עד כה תוכנת הפלאש של מקרומדיה הייתה מייצאת לנו בדרך כלל 2 קבצים כאשר הראשון הוא קובץ הסרטון עצמו SWF והשני קובץ HTML בו היה קוד OBJECT שפונה לקובץ הSWF ומריץ אותו על גבי הדפדפן. היום בתהליך יצוא קבצים אלו, דואגת תוכנת הפלאש של אדובי להמיר את כל הטקסטים הטמונים בתוך הסרטון לטקסט HTML רגיל אשר איננו מופיע בעמוד עצמו (לא נראה לגולש), את הטקסט הזה אשר מופיע בקוד הפנייה לקובץ הסרטון הרובוטים של גוגל סורקים וכך הם כביכול "סורקים אתרי פלאש". מניסיון אישי שלי, אני יכול להבטיח שטקסט המשולב באופן רגיל יופיע במקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש מאשר טקסט המשולב בקוד ייצוא הפלאש, לכן המלצתי היא תמיד להשתמש בטכנולוגיות משולבות יחד.   

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2020 ©