VoIP שירותי טלפוניה, אפליקציות פייסבוק ומה שבניהם">

תוכן העניינים
18 ביוני 2011 / מאת רבי אינטראקטיב

VoIP שירותי טלפוניה, אפליקציות פייסבוק ומה שבניהם


בפוסט זה נסקור את השימושים השונים שאנו מבצעים בחיבור טלפוני VoIP ובקישוריות בין 2 מספרי טלפון תוך שימוש ביכולות המדיה החברתית פיסיבוק ובאפליקציות פייסבוק עם חיבור API. Voip - Voice over Internet Protocol הינה טכנולוגיה להעברת קול / דיבור על גברי רשתות IP (רשת האינטרנט), טכנולוגיה זו מהווה בסיס למגוון רחב של ישומים ברחבי הרשת כדוגמת שיחות קול בתוכנות למסרים מידיים, שיחות טלפון על גבי האינטרנט ושיחות מהאינטרנט לקו טלפון רגיל וכו'. רבי אינטראקטיב מתמחה בפיתוח WEB והתממשקות שירותים שונים תוך שימוש בטכנולוגיית VoIP, כעת נסקור את השימושים השונים בטכנולוגיה ונציג מספר דוגמאות לפרויקטים שביצענו תוך התמקדות ברשת החברתית פייסבוק והקשר שלה לטכנולוגיית ה VoIP.

 

אפליקציית הפייסבוק שפיתחנו לרשת הקישים "קישריה" הינה ייחודית והראשונה מסוגה בישראל, האפליקציה מאפשרת לחברי הפייסבוק של קישריה לבצע הזמנה מהירה בלי לצאת מהפייסבוק בלחיצת כפתור.

הרעיון והקונספט מאחורי האפליקציה הינו התמקדות בצרכי הלקוחות החדשים שאינם מכירים את המותג ורשת הקישים "קישריה" ולצורך העניין לא ידעו מה להזמין / מה לבחור בפעם הראשונה ויצטרכו הכוונה של אדם אנושי (כדוגמת מלצרית אנושית ופיזית במסעדה), לצורך כך פיתחנו אפליקציית מתקדמת משולבת סלולר ושירות VoIP מתקדם.

כאשר הגולש לוחץ על כפתור "הזמן קיש", האפליקציה מאתרת את מספר הטלפון הנייד שלו דרך חשבון הפייסבוק (ניתן להכניס מספר טל' אחר במידה והגולש מעוניין), תוך מספר שניות האפליקציה מקשרת את הגולש לסניף קישריה המותאם על פי מיקום – במידה והגולש מבצע הזמנה דרך סלולר מבתצע איתור GPS וקישור לסניף הקרוב למיקומו, במידה והגולש משתמש באפליקציה דרך מחשב האפליקציה מאתרת את מיקומו על פי מיקום הפייסבוק שלו (עיר מגורים בפרטי הפייסבוק).

הקישור בין הגולש לסניף מתבצע תוך שימוש בטכנולוגיית VoIP אשר מבצעת חיוג טלפוני באופן ראשוני לסניף קישריה, כאשר מתבצע מענה בסניף מתבצע חיוג טלפוני לגולש ומבצע קישור בין המוקדנית / המוכרת / המלצרית בסניף קישריה לבין הגולש אשר רוצה לבצע הזמנה ובכך מתבצעת הזמנה מהירה תוך הסבר לגולש על סוגי הקישים במסעדה וכו', כמובן שהגולש לא משלם על שיחת הטלפון והוא מקבל שיחה נכנסת רגילה. 

 

VOIP אפליקציות פייסבוק

 

בנוסף לשימוש בקישוריות VoIP האפליקציה מאובזרת במערכת ניהול מתקדמת / מערכת הזמנות אשר מאגדת את כלל ההזמנות המתבצעות דרך האפליקציה, פרטי הגולשים אשר מבצעים הזמנה, לינק לפרופיל פייסבוק, שם הגולש וכו'. קישוריות VoIP בשימוש זה מתבצעת כאשר המנוי מחזיק קו טלפון רגיל, השיחה מגיעה למרכזייה ומתורגמת משיחת VoIP על גבי רשת האינטרנט לטלפוניה רגילה ובכך מועברת ל-2 קווי טלפון רגילים בין הסניף לבין הגולש / הלקוח.

אפליקציית ההזמנות (אפליקציות פייסבוק) של רשת "קישריה" זוכה לעשרות הזמנות מדי יום ולפופלריות רבה, בנוסף האפליקציה משתמשת בכלים הניתנים לצורך ויראליות של קישריה ואפליקציית ההזמנות – ברגע שגולש מבצע הזמנה של קיש כלל חבריו ידעו על כך ע"י שיתוף על קיר הגולש. (באישור הגולש כמובן). לכניסה ולצפייה באפליקציית הפייסבוק של קישירה ניתן להכנס דרך עמוד הפרויקט - פיתוח אפליקציית פייסבוק - הזמנת קישים קישריה  מספר שירותים נוספים אשר אנו מבצעים תוך שילוב של VoIP ורשת החברתית פייסבוק: לשונית "חייג עכשיו" / "הזמן עכשיו" – כפתור ולשונית בעומד פייסבוק עסקי המבצע חיוג אוטמאטי וחיבור בין הגולש לעסק.

נוחות שימוש לגולש. מתאים במיוחד שירות לקוחות, הזמנות וכו'. חיבור בין 2 גולשי פייסבוק ומעבר משיחה און ליין לשיחה קולית טלפונית. חיוג מהיר ישירות מעמוד עסק בפייסבוק ללא צורך בטלפון, דיבור ישיר בעזרת מיקרופון המחשב וחיבור קו טלפון קווי בצד השני. חיוג ישיר מתוך פרופיל טוויטר – כפתור חיוג מתוך עמוד עסקי בטוויטר. * אלו רק חלק קטן מכלל מהשירותים והאפשרויות השונות שניתן ליישם בעזרת VoIP ואפליקציות פייסבוק מתקדמות. גיל רבי, יזם אינטרנט ומייסד "רבי אינטראקטיב" 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©