SSL">

תוכן העניינים
05 באוגוסט 2011 / מאת רבי אינטראקטיב

פייסבוק מכריחים אותנו לעבוד עם רשיון SSL


על פי מפת הדרכים של פייסבוק ב-01 לאוקטובר 2011 כל אפליקציה, לשונית, טאב או אפילו הטעמה של JPG בעמוד HTML סטנדרטי בתוך פייסבוק תדרוש תמיכה ורשיון SSL לדומיין. השינוי והבקשה של פייסבוק מהמפתחים לתמוך בשרתים עם רשיון SSL הינו בשל המעבר שמבצעת פייסבוק לחיבור מאובטח, עד כה הועברו מספר משתמשים מצומצם לגלישה בחיבור מאובטח HTTPS וככל הנראה באוקטובר יבוצע השינוי המלא כאשר כלל הגולשים יחוברו בחיבור מאובטח מלא.

HTTPS הינו פרוטוקול לתקשורת מוצפנת בין אתר אינטרנט הנמצא ברשת לגולש אשר שולח ומקבל נתונים משרת כלשהו, חיבור זה נועד לעמוד בהתקפות שונות של ציתות, גניבת סיסמאות, תוכן וכל מידע אשר נשלח ומתקבל מאתר אינטרנט אל הדפדפן והמשתמש. אז מה זה אומר בפועל? קודם כל כסף :) קמפיינים ואפליקציות פייסבוק שעלו עד כה ללא SSL יצרכו לקבל רשיון SSL , כמו כן, יש לציין ששימוש בסאב דומיינים לאפליקציות כבר לא יהיה אטרקטיבי כל כך משום שכל סאב דומיין יצטרך רשיון SSL נוסף (על פי דומיין).

אחרי שדיבנרו על כסף, נתון משמעותי נוסף הוא מהירות, רבים טוענים שעמודי אינטרנט מוצפנים נטענים בצורה איטית יותר מעמודי אינטרנט בחיבור רגיל, למרות זאת אני מעריך שההשפעה הזאת תהיה זניחה יחסית. מה קורה עם אפליקציות ולשוניות שכבר באוויר? ככל הנראה אפליקציות ולשוניות קיימות אשר לא נמצאות כיום עם רישיון SSL יפסיקו לעבוד כאשר פייסבוק תציג בלשוניות אלו הודעה על כך שהטאב / האפליקציה ללא רשיון SSL ויש לשדרג אותם. נמשיך לעדכן בבלוג במידה ויהיו שינויים ועדכונים בנושא 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©