תוכן העניינים
24 במאי 2014 / מאת רבי אינטראקטיב

חשיבות הדיגיטל בשיווק שחקני כדורגל


אם בוחנים את רמת הכדורגל הישראלי על פי הנבחרת הלאומית, לא ניתן להאחז במשהו חיובי, אין עליה ברמת הכדורגל בישראל, לעומת זאת השחקנים הישראלים מתוגמלים טוב יותר מבעבר, מרוויחים יותר ומגיעים לשחק בקבוצות מפוארות יותר באירופה. השפעת העולם הדיגיטלי, מאגרי המידע והטכנולוגיה השפיעו באופן ברור על יכולת השיווק של שחקני כדורגל בין סוכנים וקבוצות ברחבי העולם.

עשרות ליגיונרים ישראלים מסתובבים היום בליגות האירופיות, רובם מחפשים דקות משחק העונה וחלקם מצליחים להתברג באופן בולט בקבוצתם, כל זה לא עזר לשפר את תוצאותיה והישגיה של הנחברת הלאומית ורבים תוהים איך יתכן כי שחקנים רבים יוצאים לשחק בקבוצות גדולות באירופה ויחד עם זאת רמת הכדורגל בארץ לא התקדמה.

חלק מהותי בתופעה הזו של הצלחת השחקנים להגיע לקבוצות באירופה ולמשכורות גבוהות הינם הישג עצום של סוכני השחקנים הישראלים אשר השתפרו מאוד בשיטות העבודה, בקשר ובחיבור לקבוצות וסכונים בעולם וביכולות לסגור עסקאות טובות יותר מבעבר.

בישראל רשומים היום כ-65 סוכנים מורשים מטעם ההתחאדות ועוד עו"ד וסוכנים לא רשומים העוסקים בתחום, כמחציתם כמעט ולא פעילים, לצורך ההשוואה בפורטוגל ורומינה לדוגמא ישנם רק 60 סוכנים רשומים.

רבים המבקרים, מאמנים ובעלי קבוצות בעולם היוצאים באופן תמידי כנגד סוכני השחקנים ופועלם אך לסוכן השחקנים ישנו תפקיד מהותי, צורך מהותי בו השחקן עומד מול בעל קבוצה ומושפל בחוזה נמוך או באי יכולת להתמודד ולנהל משאי ומתן, בסופו של דבר בזכות הסוכנים המשכורות של השחקנים עלו עם השנים, הם הפכו לחזקים יותר ובעלי עוצמה גדולה אל מול בעלי הקבוצות ככל שייצגו יותר שחקנים.

עד לא מזמן סוכני שחקנים השתמשו בכלים שונים כדי למכור ולשווק את השחקן, כאשר החשוב ביותר היה דיסק DVD המכיל קטעים שונים וערוכים של ביצועי השחקן, בשלב מתקדם יותר גם נשלחים DVD עם משחקים מלאים לצפייה. הסוכן היה נוסע ומנסה לתאם פגישות מול קבוצות וסוכנים באירופה דרך קשרים אישיים באם היו, השחקן היה צריך להגיע להתרשמות דבר שעלה כסף לעיתים לקבוצה ולעיתים לסוכן עצמו והיכולת לחבר בין שחקן לקבוצה היה איטי ומסובך יותר.

בשנים האחרונות תחום הדיגיטל התפתח והשפעתו ניכרת מאוד ומהותית בדרך המכירה והשיווק של שחקני הכדורגל ע"י הסוכנים. כיום סוכני השחקנים מלווים ע"י חברות דיגיטל מקצועיות שמכוונות ועוזרת בשיווק השחקנים, מבניית מערכות סלולר ואתרי אינטרנט מתקדמים המהווים מאגר מידע של כלל הפרטים אודות כל שחקן המיוצג על ידי הסוכן.

בלחיצת כפתור יכול הסוכן לשגר לכל מנהל קבוצה ברחבי העולם לינק לצפייה ברטיס שחקן וירטואלי המכיל את פרטי השחקן, שערים והופעות לאורך השנים, צפייה בתפקודי משחק של השחקן, תוקף החוזה, שפות ואף לצפות בסרטוני וידיאו ובמשחקים מלאים. כך יכולים מנהלי קבוצות וסוכנים נוספים לקבל את כל המידע אודות השחקן בקלות ובנגישות ישירות לסלולר, ללא צורך בשליחת אימיילים ארוכים, שליחה של DVDבדואר ונסיעות מיותרות.

הפלטפורמות השונות שפותחו לסוכני השחקנים מאפשרים לסוכן לצפות בסטטיסטיקה אודות הצפיות בשחקן ובמיוצג כלשהו, כך יכול הסוכן לגלות נתונים רבים כמו – כמה זמן ואילו חלקים צפו בוידיאו השחקן, כמה פעמים צפו? מי צפה ובעזרת דרכים אלו לחזות האם ישנה היענות רצינית לגבי השחקן.

כך בעזרת שימוש נכון בטכנולוגיה, סוכני שחקנים ישראליים שיפרו את שיטות העבודה והצליחו להגיע להשיגים מרשימים במיוחד בשנים האחרונות, הקשרים של הסוכנים הישראלים עם קבוצות וסוכנים באירופה הפכו לטובים יותר מבעבר, שחקנים ישראלים רבים יצאו ומצאו קבוצות ברחבי אירופה, המשכורות גדלו באופן ניכר והעמלות של הסוכנים הבכירים עלו בצורה משמעותית, אם פעם היו יוצאים 2 שחקנים לאירופה היום יוצאים 10.

ללא ספק סוכנים המצוידים ביכולות דיגיטל גבוהות משפרים באופן ניכר את יכולתיהם בשיווק של שחקן הכדורגל 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©