תוכן העניינים
11 בנובמבר 2009 / מאת גיל רבי

בניית אתרים - טעויות בסיסיות


האם אי פעם חשבת כי האתר שלך יכול להיות מעצבן? רבים האנשים שאינם מודעים מה מפריע ומציק למבקרים באתר האינטרנט, מה מבריח את הגולש והמבקר באתר ללחוץ על האיקס בדפדפן או מהר לבצע BACK ולחזור למקום שממנו הוא הגיע. מאמר זה מתאר את מה שאתה צריך לכלול באתר האינטרנט שלך. אם אתה יודע על אתר טורדני ומציק, אל תהסס לשלוח מאמר זה אל בעל האתר שלה ! לפני כמה שבועות קיבלתי דוא"ל מעמית המבקש ממני לבדוק את אתר האינטרנט שהוא פיתח. הוא מעצב אינטרנט במקצועו והלקוח שלו רצה כותרת יפה והבזק (פלאש) אטרקטיבי. הכותרת והפלאש היו נהדרים. אי אפשר היה לפספס את זה בכלל. כמה אלמנטים גרפיים, אפקטים קוליים יצרו אווירה מתאימה. עם זאת, לאחר ההפעלה, כדי לחקור את האתר, הכותרת הפכה למאוד מעצבנת בגלל שכל פעם שלחצת על הכותרת נכנסת לאתר מחדש. מה שהיה נעים מאוד בהתחלה הפך מעצבן מהר מאוד, והפריע לריכוז, דבר שהקשה לקרוא מה היה בדף. האתר של החבר שלי הוא לא האתר הראשון שאני רואה ואוהב לכנות - "עיצוב ובניית אתר מעצבן". מנהלי אתרים רבים, במיוחד מנהלי אתרים חדשים לגמרי "מאוהבים" ברעיונות שלהם ונוטים להיסחף עם העיצוב שלהם בדרך זו או אחרת. זה נחמד שיש כותרת מושכת, אבל האם זה באמת הכרחי עד כדי תקיפה המוח של המבקר עם זה? לדעתי, לא! חברות בניית אתרים שוכחות לפעמים כי עיצוב אתר האינטרנט צריך להעביר מסר למבקר, וצריך לשקף את נושא האתר ולא לשקף את רמת המיומנות של המתכנת או המעצב וכמובן לא של הפלאשיסט שגורם לאיזה משפט לרצד לנו בלי הפסקה מול העיניים. האם האתר שלך מעוצב בצורה מעצבנת ? ובכן .... זה לא כל כך קשה להיות מרגיז. עם זאת, ישנן חברות בניית אתרים טובות אשר לא מעצבנות את המבקרים שלהם. בדוק את הרשימה שלי והחלט בעצמך אם אתה כבר מעצבן המבקרים שלך. מוסיקת רקע - אלא אם כן אתה מפיק תועלת מסוימת מסאונד, או שהסאונד הינו חלק מהקונספט העיצובי של האתר, או שמה אתה מפעיל תחנת רדיו מקוונת באינטרנט או מוכר תקליטורי מוסיקה, למה להשמיע MIDI / קובץ wav ברקע ברציפות בכל עמוד? או אפילו קובץ MP3 עם מוזיקה מדהימה ואיכותית? סאונד טוב במידה ובטעם, מאחורי כל סאונד צריך להיות מטרה, ואם אין מטרה, בדרך כלל התוספת הזאת מיותרת ומציקה. גודל גופן ענק - אם אתה מעצב אתר עבור אנשים עם מוגבלות אז אתה עושה את הדבר הנכון, אבל אם לא אז אתה צועק. אנשים לא אוהבים את זה כאשר מישהו צועק להם באוזן, ככה תתנהג גם באתר האינטרנט. גודל גופן קטן - אתה רוצה לשמוע? לשמור על צליל נורמאלי, אל תצעק, אבל תדבר בהיקף סביר. חלונות קופצים - למרות שאופציית החלונות הקופצים חסומה עכשיו על ידי רבים, חברות בניית אתרים רבות ממשיכות להשתמש בהם. החלק המעצבן של חלונות קופצים הוא שלפעמים אנחנו ממש מחמיצים מידע חשוב שאיננו רואים בגלל חלונות אלה. לא שמעת את הביטוי הישן "אם אתה לא יכול לנצח אותו, להצטרף אליו"? לכן אל תשתמש בחלונות קופצים. מקם את ההודעות החשובות שלך במקום מרכזי באתר האינטרנט שלך. סביר להניח שלכל אחד מאיתנו יש את הרשימה הפרטית שלו כאשר הוא בא לדרג את טורדניות האתר בו ביקר. בטוח שגם לך יש מקרים הרבה יותר מעצבנים מהמקרים שמניתי כאן. ובכן, אתה צודק, הרשימה עוד ארוכה. רק רציתי לתאר כמה מנקודות השיא כדי להביא נושא חשוב זה לתשומת הלב שלך. אתה כנראה קורא את השורות האלה ומחייך בעוד לאנשים אחרים יש תחושה deja-vu. זכור כי בתור בעל אתר הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות לאתר שלך זה לתת למבקרים להתאמץ ולאחר מכן לגלות כי הם שונאים את זה. זה לא עניין של טעם, זוהי דרך נוספת להיות אדם מנומס כשם שאנחנו מנסים להיות כשאנחנו הולכים למסעדה. ניסיתי להצביע על כמה דברים שעשוי להיות שימושיים לכמה מעצבי אינטרנט מנהלי אתרים. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מתכוון לשלוח מאמר זה לחבר שלי, בתקווה שהוא ישלח אותו ללקוח שלו כי האתר שהוא בנה לו ממש מרגיז!
נכתב ע"י צוות סטודיו רבי - בניית אתרים, אינטראקטיב, פרסום באינטרנט. אין להעתיק תוכן מאמר זה ללא אישור בכתב של מנהלי החברה.♦

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency 2004-2019 ©