תוכן העניינים
21 ביולי 2008 / מאת רבי אינטראקטיב

הרשת החברתית "פייסבוק" העלתה עיצוב חדש!


רשת החברתית הפופולרית בעולם FACEBOOK העלה ביומיים האחרונים גירסת עיצוב חדש לאתר, עד כה את הגירסה החדשה לאתר זכו לראות משתמשים נבחרים בלבד אשר משמשים כניסיון לגירסה החדשה. עיקרי השינויים הנראים לעין במבט ראשון הינו החלק העליון של האתר, כאשר הלוגו אשר תפס מקום נכבד בעמוד הוקטן ללוגו קטן מאוד והוכנס בשורת התפריט למעלה. רזולוצית האתר הוגדלה והותאמה למסך מלא (למשתמשים ברזולוציה של 1024 רוחב).

 

בעמודי הפרופיל של משתמשי פייסבוק עשו קצת סדר, לאחר ריבוי האפליקציות הרבות שנבנו ע"י משתמשים שונים בקוד פתוח ולאחר שהמשתמשים השונים הדביקו את האפליקציות לעמודי הפרופיל שלהם נוצרו עמודים ארוכים מאוד, כבדים מאוד ולפעמים היו גורמים לדפדפן להיתקע ולעבוד באיטיות בכניסה לעמוד פרופיל, לכן החליטו בפייסבוק לעשות עמודי פרופיל נקיים, העמוד הראשי של הפרופיל משתמש יהיה עמוד עם תגובות הWALL בלבד כאשר מוצגת רק התגובות מהשבוע האחרון, בצד שמאל כרגיל מוצגת תמונת המשתמש כאשר מצד ימין של התמונה נוכל למצוא "טאבים" שונים של הפרופיל כגון : info, picture, video, box כאשר לחיצה על טאב מסוים מעבירה אותנו לתוכן אחר.

 

את האפליקציות הרבות שנכנסו לנו לעמוד הראשי של הפורפיל העבירו לטאב בשם BOX שלדעתי לא ימצא בו שימוש כעת כאשר הפרופיל מחולק לטאבים אין צורך כלל להכנס לטאב BOX, בגירסה הקודמת קיבלנו את כל הפרופיל בעמוד אחד ארוך וכאן בעצם אנו מקבלים את הכל מחולק לטאבים מסודרים. אז יש פה יתרון של סדר ומהירות האתר השתפרה פלאים, אך ללא ספק יש פחות עניין בעמודי הפרופיל של המשתמשים, כמו כן נאבד המשחק של גרירת החלונות השונים וקביעה של מיקומם בפרופיל המשתמש. עד כה דיברנו על שינויים בצד המשתמש, אך פייסבוק לא עשו את שינוי העיצוב לטובת המשתמש אלא לטובתם בלבד, כאשר הרחיבו את העמודים והוסיפו בצדדים 4 באנרים (פרסומות אינטרנט + מודעות) שמתחלפו באופן אוטמאטי בין מעברי עמודים / טאבים.

 

עד כה בפייסבוק הופיע באנר אחד / שתי באנרים בעמודים מסוימים במקומות שוליים בעמודים, כעת פייסבוק מעלה הילוך של הפרסום באתר וכל משתמש באתר לא יוכל להתעלם מהפרסומות שיצוצו לו בעיניים. באופן כללי השינוי היה מתבקש, עושה סדר בתוכן האתר ומונע תקלות באתר אך כל דבר טוב מגיע בסופו של דבר בתשלום, וכאן התשלום הוא פרסומות רבות בעמודים ( טוב למפרסמים, לא טוב למשתמשים, טוב לפייסבוק).

בנוסף, פייסבוק דאגו להפיץ מייל למפרסמים השונים כל מנת לעדכן אותם על השינוי הצפוי בפרסום באתר, צפיות רבות יותר וכמובן דפוקה טובה יותר. במהלך הימים הקרובים כולם יועברו באופן אוטומאטי לגירסה החדשה אך ככל הנראה פייסבוק יאפשרו בינתיים למשתמשים לחזור לגירסה הקודמת ע"י לחיצה על לינק לגירסה הקודמת. עניין של זמן עד שגם הלינק הזה יעלם לו 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©