תוכן העניינים
26 באפריל 2010 / מאת רבי אינטראקטיב

תגובות משולבות פייסבוק


עם השקתם של הגרף הפתוח והפלאגים שהציגו בכנס המפתחים של פייסבוק, אתרי אינטרנט רבים, אתרי תוכן בעיקר, מוותרים על מערך התגובות והטוקבקים הרגיל לטובת טוקבקים ותגובות משולבות פייסבוק. בפוסט זה נסקר את היתרונות והחסרונות בשילוב תגובות / טוקבקים משולבי פייסבוק. פלאגין / מערך התגובות של פייסבוק מאפשר לבעלי אתרי האינטרנט להתממשק לרשת החברתית ולייצר בכל עמוד אינטרנט קיר תגובות, ממש כמו קיר המופיע בעמודי מותג / מעריצים בפייסבוק ובפרופיל משתמש רגיל. בעזרת קיר התגובות יכולים להגיב הקוראים באתר האינטרנט, התגובת משורשרת באופן אומטאטי לפרופיל המשתמש של כותב התגובה יחד עם קישור ישיר לאתר בו נכתבה התגובה, דבר אשר גורם לרווח של שיתוף קל לבעלי האתרים, הגעה למשתמשים רבים יותר בעזרת שיתוף תגובות באופן ויראלי ומהיר. את מטרותיה של פייסבוק סיקרנו כבר בפוסטים הקודמים, ייצור מרחב פעולה רחב יותר גם מחוץ לאתר פייסבוק עצמו, הרשת החברתית תיהיה כמעט בכל מקום אליו יגיע הגולש, חלק בלתי נפרד מהגלישה באינטרנט. כעת נסקור בקצרה את יתרונות בעלי האתרים בשילוב מערך קיר תגובות של פייסבוק:
  • שיווק ויראלי של תוכן העמוד והתגובות עצמם והגעה לגולשים רבים יותר אשר יחשפו לתוכן האתר וללינק ישיר לאתר עצמו.
  • מעקב ישיר מול גולשי האתר.
  • סטטיסטיקה מלאה ועשירה על גולשי האתר, מסטטיסטקיה של מספרים הופכים לסטטסטיקים מפורטת הכוללת:גיל, תמונת פרופיל, שם, תחביבים ועוד.. (תלותי ברמת השיתוף והפרטיות של המשתמש).
  • שפה מוכרת: גולשים רבים ימצאו מערך תגובות שהם מכירים ורגילים אליו, מערך תגובות מהיר בו הם כבר כותבים ומשתמשים דבר אשר יגרום למשיכת גולשים נוספים לכתיבת תגובות.
  • מחסום האנונימיות של הטוקבקיסטים נפרץ, בעלי האתרים יוכלו לחסום את האופציה לתגובות אנונימיות ובכך רק משתמשים מזוהים עם פרופיל משתמש בפייסבוק יוכלו לטקבק. (חוסך מערך בדיקה של תגובות וטוקבקים לפני פרסומם באתר)
חסרונות בעלי האתרים בשילוב מערך קיר תגובות של פייסבוק:
  • תלות: מערך התגובות של פייסבוק שומר את תוכן התגובות בשרתי פייסבוק וגורם לאתר האינטרנט להיות תלותי בפייסבוק. במידה ופייסבוק תשנה אסטרטגיה או אתר האינטרנט ושרתיה לא יעבדו גם מערך התגובות ותוכן התגובות לא יעבוד ואף ילך לטימיון.
  • גוגל: עד רגע כתיבת פוסט זה, מנוע החיפוש של גוגל אינו יודע לפענח את התגובות המשולבות של פייסבוק, הפלאגין וגם שימוש בגרף הפתוח של פייסבוק משלבים קודים שטוענים בשיטות שונות את תוכן התגובות לאותו עמוד אך תוכן התגובות אינו מופיע בקוד עצמו והמנוע של גוגל לא יכול להגיע אליו או לקרוא אותו.
  • חסרון האנונימיות: גולשים רבים ימנעו מכתיבת טוקבק החשוף עם תמונת הפרופיל, שם מלא וקישור ישיר לפרופיל המשתמש בפייסבוק.
  • מהירות האתר: עד לרגע כתיבת פוסט זה ומבדיקות רבות, הפלאגינים של פייסבוק ושימוש בגרף הפתוח מאיטים את אתר האינטרנט, בנוסף התגובות ומערך הקיר של פייסבוק עולים לאחר שכל תוכן האתר כבר הופיע - צורת העלייה לוקה בחסר.
כמובן שניתן לסקור יתרונות וחסרונות נוספים,  אך נסתפק בנקודות חשובות אלו. לא ניתן לכם לעזוב את הפוסט הזה מבולבלים, ההמלצה שלנו, היא שילוב מערך התגובות של פייסבוק תוך פיתוח אפליקציה מיוחדת בה כל תגובה אשר תשלח ע"י גולש תשמר גם בבסיס הנתונים של האתר, כלומר קודם כל תשמר בבסיס הנתונים של האתר עצמו ורק לאחר מכן תעשה את הפעולות הרגילות של קיר הפייסבוק, שיתוף התגובה ומשיכת תמונת הפרופיל של המשתמש. כמו כן, תוכן התגובות יטען מתוך בסיס הנתונים של האתר בשליפה רגילה ולא מתוך פייסבוק על מנת שנאפשר למנועי החיפוש להגיע ולקרוא את תוכן התגובות. כמובן שבמקרה כזה יש לטעון את תמונת הפרופיל של המשתמש מתוך פייסבוק על מנת לשמור על מצב דינאמי ומתעדכן. לגבי מראה קיר הפייסבוק, כמובן שבפיתוח אפליקציה מיוחדת ניתן לשנות את מראה הקיר ומערך התגובות, אך יתרון של שפה מוכרת לגולש ועיצוב מערך התגובות לו הוא רגיל כבר מהרשת חברתית טובה יותר. נושא אחרון והמלצתנו בנושא אנונימיות הטוקבקים, כמו שרובנו כבר יודעים שטוקבקים נרשמים בדרך כלל בעילום שם או בשמות בדויים לא במקרה, הגולשים לא אוהבים להשתמש בשמות אמיתיים לכתיבת תגובות וללא ספק הכרחה של הגולש להגיב בשמו האמיתי המשולב עם תמונת הפרופיל שלו תגרום לירידה משמעותית בטוקבקים 

זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©