תוכן העניינים
06 ביוני 2009 / מאת רבי אינטראקטיב

בניית אתרים בישראל


בניית אתרים בישראל, היום לכל אחד יש אתר באינטרנט, בעידן בו האינטרנט הפך למדיה המרכזי לשיווק ולמציאת לקוחות חדשים, בעידן בו האינטרנט הוא מאגר המידע הגדול והשימושי ביותר כל בעל עסק מבין שאתר אינטרנט הוא מצרך חובה. אז איך בעצם מתחילים?  מה ההבדלים? איך יודעים במי לבחור? איך יודעים בכלל מה אנחנו צריכים באתר האינטרנט? ועוד שאלות רבות בנושא לפני שבכלל ניגשים להליך בניית אתרים. חברות ובעלי מקצוע המתעסקים בבניית אתרים באינטרנט ניתן למצוא בשפע בישראל, במיוחד כאשר אין חוק המעגן מי רשאי להתעסק בתחום בניית האתרים, אם ניקח לדוגמא את תחום ראיית חשבון, לא כל אחד יכול לקום בבוקר ולומר "אני רואה חשבון" להתחיל לפרסם את עצמו במקומות שונים ולהתחיל לעבוד, בתחום בניית האתרים ניתן לעשות זאת, דבר אשר יוצר בעייתיות מסויימת בתחום, יוצר הבדלי רמות בין האתרים השונים, הבדלי רמות ברורים בין העוסקים בתחום והכי גרוע יוצר תחום שבמילים עדינות מכיל הרבה בעלי מקצוע לא טובים ולא מקצועיים. אז איך יודעים למי לפנות? קודם כל השיטה הישנה והטובה "פה לאוזן", תתיעצו עם חברים, עמיתים לעבודה וכדומה אשר בנו כבר אתר אינטרנט ויוכלו להמליץ לכם אל חברה ואנשי מקצוע מתאימים. לאחר מכן נעיין בתיק העבודות של חברת בניית האתרים, כמה אתרים הם ביצעו, מי הם הלקוחות של החברה, ממתי החברה קיימת ומי עומד בראשה, כמובן שניתן גם להגיע לפגישה במשרדי החברה ולהתרשם באופן מלא אך שוב כדי לא לטעות, גם חברות גדולות עם עובדים רבים שונות מאחת לשנייה, בכל מקום תקבלו אתר אינטרנט עם הבדלים רבים:

  • שימוש בתבניות לבניית האתר: חברות בניית אתרים רבות בישראל עובדות עם תבניות מוכנות וקוד משוכפל, כלומר החברה פיתחה לעצמה כלי כלשהו איתה היא מפתחת אתרים ללקוחות, משכפלת תבנית עיצוב ומשנה כמה תמונות וצבעים, הקוד בדרך כלל הוא אותו הקוד והמערכת ניהול זהה לכל הלקוחות, למרות שהצייפיה היא למחיר נמוך יותר, המחיר הוא בדרך כלל כמו אתר בפיתוח מלא ללקוח בקוד חדש ועיצוב חדש זהה לחלוטין.
  • תקינות הקוד: חברות בניית אתרים רבות לא מקפידות על דגש של קוד תקין, כיום בעולם שבו קידום האתר הוא נושא חשוב מאוד, גוגל אוהב יותר אתרים עם קוד תקין לפי התקן הבינלואמי W3C ואתרי כאלו תמיד יזכו לתשומת לב רבה יותר מאתרים עם שגיאות. למרות כל זה רק בתקופה האחרונה התחילו חברות בניית האתרים לבצע בדיקות תקינות לאתרים אותם הם בונים.
  • זכויות האתר/אחסון/דומיין ושידרוגים בהמשך: רוב חברות בניית האתרים רוצות להשאיר את הלקוח כבול לכל אורך הדרך, כלומר לבנות ללקוח את האתר ולעלות את האתר לרשת באחסון עליו הלקוח משלם דמי אחסון חודשיים אך בפועל הלקוח לא מקבל גישה לאחסון. במידה וירצה הלקוח לבצע שינויים כלשהם יצטרך לפנות לחברה שבנתה את האתר ויקבל כמובן הצעת מחיר לשינויים, במידה וירצה לבצע את השינויים בחברה אחרת יקבל הלקוח תשובה שלילית בכך שהחברה לא מוציאה את קבצי האתר לגורמים חיצוניים. נושא נוסף שצריך לבדוק, בעת בניית האתר נרכש גם דומיין שעליו הלקוח משלם עם הזמנת בניית האתר, הדומיין הינו נכס ואמור להרשם על שם הלקוח, אך חברות רבות מעדיפות לרשום את הדומיין על שמם ובכך מבחינת איגוד האינטרנט הישראלי הדומיין שייך לחברת בניית האתרים ולא ללקוח, במידה והלקוח ירצה להחליף את האתר לא יוכל להשתמש בכתובת הדומיין אלא רק באישור של חברת בניית האתרים להעברת בעלות.
זכויות היוצרים על התכנים באתר שמורות ל־rabbi interactive agency, ניתן להשתמש בחומרים אלו
רק בצירוף קישור לעמוד הכולל את המאמר המקורי
Rabbi Interactive Agency LTD 2004-2024 ©